onsdag 23. september 2009

Mirra er sinnsyyykt laaat!

Hei!

Ja. Jeg er virkelig lat; ikke lat i fysisk eller psykisk forstand. Men i bloggskrivingsforstand. Vet at jeg burde skrive mye oftere, men enten er det ikke noe å skrive om, ellers så har jeg for mye av andre ting å gjøre.

PC-problemet er fortsatt ikke i orden. jeg skal sende inn den dumme PC-en min. De vil gjerne prøve å fikse den. Midlertidig løsning blir å låne en skolepc og å installere de nødvendige programmene. Det lyder egentlig ikke så verst.

Hele forrige uke har gått sin gang uten at det egentlig har skjedd noe særlig. vi har hatt en drøss med lekse, og jeg kjenner at jeg allerede er utrolig lei den leksemengden. Men det er ikke uoverkommelig. Jeg vet at jeg klarer akkurat det jeg vil. Og med tanke på at det snart er ferie. Har ikke enda planlagt det jeg skal i ferien, men tror vi nærmer oss en super løsning! Mer om det siden.

På torsdag slapp jeg den kjedelige lange skoledagen. Den fantastiske grunnen var at vi hadde besøk av tyskerne fra Johanngeorgenstadt. Det var så sinnsykt å se de koselige menneskene igjen. Har virkelig savnet dem.
vi begynte med en kanotur. først i to store kanoer der det er lass til rundt 25. Jeg syns det var kjempegøy og padle. Det er så gøy å kjenne at man kan overvinne vannet. Og å høre de koselige stemmene som snakker i vei om alt mulig, både på norsk og tysk. Herlige greier!
Etter lunsj tok vi oss en båttur. Jeg digger å sitte i båt mens den brummer av gårde. Men denne gangen la jeg ikke merke til det. Satt og snakka med en av de tyske lærerne om rettigheter og diverse. Seriøst; jeg fatter ikke at jeg har utvida språkrådet mitt sånn. Jeg trodde bare jeg kunne snakke om enkelte ting, men det er tydelig at jeg kan det. Vi kom fram til en del interessante ting da.
På kvelden hadde vi middag og musikk. Jeg digga den fantastiske kvelden. Vi hadde det så koselig og sosialt. Vi snakka mye, hørte god musikk, hørte på fine taler, og tyskerne fikk den PC-en vi har samla inn penger til. Vi klarte omsider å finne en PC med tysk tastatur. Men jeg syns det var bra at det gikk til slutt. Vi dro rundt ti. Det var utrolig leit at jeg ikke fikk vært mer sammen med dem, men er takknemlig for alle de timene vi fikk sammen.

Resten av uka skjedde det vel egentlig ingenting. Fredagen var så sløv at jeg ikke vet hva slags faggreier vi hadde en gang. Lørdagen var jeg sovende i våken forstand. Haha. Kan ikke forklare det. På søndag feira vi ID (muslimsk høytid for å feire at ramadan (fasten) er over). Det var koselig. men ikke noe mer en litt spising og sosialt samvær. Jeg ble egentlig sliten også.

Resten av uka, altså de to dagene som har gått, har det ikke skjedd noe nevneverdig. bortsett fra det at jeg har sykla en mil både mandag og tirsdag +en kveldssykkeltur med Jon, og nå kjenner jeg meg helt gåen. Må seriøst få gjort litt flere lekser og lagt meg en smule tidlig. Jeg legger meg faktisk tidlig, men er fortsatt litt sliten. Tror vi trenger ferie folkens!

Men da avslutter jeg dette innlegger. Føler at jeg har roa samvittigheten litt.
Vi snakkes, skjønne folk!

Ingen kommentarer: