onsdag 16. november 2011

Onsdag - Endelig i bloggskrivingshumør!

Hei!

Jeg følte visst for å skrive et innlegg. Det er en utrolig deilig følelse. Har ikke kjent den så utrolig ofte dette året, må jeg si.

Jeg ser at jeg ikke har skrevet noe siden 23.oktober. Det begynner som vanlig å bli en stund siden, og jeg antar nok en gang at jeg ikke husker alt som har skjedd, men jeg prøver likevel. Det blir nok ikke publisert før jeg er hjemme heller. Jeg sitter nemlig på lesesalen, og min kjære skolePC er ikke så hypp på å logge inn i bloggen min. Jaja, sånn kan det gå. Alt er ikke perfekt her i verden.

Dette har vært ei utrolig fin helg. Jeg deltok på NBFUs høstkurs. I år hadde vi bøllekurs, selvtillitskurs.
Første kvelden fikk vi et foredrag om balansekunst. Ei som hadde skrevet masteroppgave om synshemmedes utfordringer i hverdagen. Jeg må si jeg lærte veldig mye om hvordan det er å møte utfordringer i skole, fritid og ellers i hverdagen.
Siste del av kvelden gikk med til mobilitet. Vi lært å finne fram på området, noe vi trodde kom til å bli vanskelig i starten, men som viste seg ikke å bli så vanskelig likevel. Vi fant både rommet, resepsjonen og matsalen. Litt gåing ble det jo. Jeg delte rom med Lena, så vi gikk stort sett sammen.

Lørdagen hadde vi Pippi-power etter frokost. Da skulle vi snakke om ting som gjorde hverdagen enklere, hvordan få opp humøret, hvordan mestre nye utfordringer osv. Jeg følte at jeg fikk ny inspirasjon jeg ikke hadde regnet med. Jeg tror faktisk det fins ting som kan gjøre at man kan orke dager man ellers ikke ville orket. Jeg lærte også at det er lov å ha fæle dager innimellom. Det er lov å tenke at alt ikke ordner seg, og det er så absolutt lov å være litt deprimert innimellom. Jeg har av og til vært oppgitt over folk som ikke helt er innforstått med at man trenger å synke til bunns av og til, for så å gå til topps og finne seg sjøl igjen.
En liten stund før lunsj, i tillegg til et par timer etter, hadde vi om kroppsspråk. Det har jeg hatt om på noen tidligere kurs, men jeg syns så absolutt det var nyttig. Vi lærte blant annet om hvordan kroppsspråket kan brukes, slik at vi kan uttrykke det vi vil, om misforståelser som kan oppstå hvis man bruker det feil eller av en eller annen grunn, spesielt om man kommer fra en annen verdensdel der våre tegn ikke betyr det samme.
Etterpå hadde vi en form for rebusløp. Da skulle vi løse forskjellige oppgaver, noe som var veldig artig, bortsett fra det faktum at jeg var utrolig sliten. Ulempen med mange av disse kursene er at det blir for lite søvn. Det var noe jeg kjente på hele helga.
Til slutt spiste vi på indisk. Det var utrolig god mat og god stemning. Var veldig sosialt og koselig. Jeg elsker den fantastiske lukta og den utrolig gode atmosfæren når så mange mennesker har det bra sammen. Det må så absolutt gjentas!
Kvelden ble avslutta med sosialt samvær og litt snop. Tror jeg var oppe til sånn cirka tre, men vi sovna ikke før den var over fire.

På søndag skulle vi egentlig ha «bøllekurs» med Rød ungdom, men ho som skulle holde kurset kunne dessverre ikke komme likevel. NBFU-styret fikk det altså travelt med å finne på noe annet vi kunne gjøre. Etter min mening var det absolutt ikke noen dårlig erstatning. Vi fikk quizer med mange artige spørsmål, rebuser og masse sosialt samvær. Syntes det var artig sjøl om vi ikke akkurat var utrolig flinke.

Da jeg kom hjem gjorde jeg mitt beste for ikke å sovne. Det gikk faktisk utrolig bra, men jeg klarte selvfølgelig å legge meg for seint, så har fått en trøtt start på denne uka.

Forrige helg var også en ganske begivenhetsrik helg. Lørdagen hadde jeg besøk av Marita, noe som alltid er veldig koselig. Vi hadde ikke møttes siden filmfestivalen i oktober, så vi hadde en del snakk å ta igjen. Ho blei fire på ettermiddagen til ett på natta. Det kan etter min mening defineres som en god og sosial dag.

På søndagen den helga, var det første dag av Id-feiringen. For dere som ikke vet hva det er, er det en muslimsk høytid som feires to ganger i året. Dette var som dere sikkert skjønner den siste. Jeg dro sammen med folka til familien vår i Oslo. Vi var sammen hele dagen, spiste masse god mat og prata. Det var en utrolig koselig dag. Var ganske sliten da vi kom hjem, men bedre å være litt sliten framfor for våken. Jeg har en tendens til å få for lite søvn på søndager. Det verste med det er at det ikke kun påvirker mandagen, men ofte også hele uka. Det har jeg egentlig ikke rå til i disse tider. Noe annet som også har skjedd er konferansen om punktskrift jeg deltok på 27.otober. Der holdt jeg et foredrag om skriveleir, noe jeg absolutt satte pris på. Kvelden ble avsluttet med god middag, god drikke og herlig selskap. Jeg liker sosialisering; det må sies!

For øyeblikket kan jeg ikke komme på at noe mer har skjedd, bortsett fra det ubestridelige faktum at min første eksamen finner sted om seks dager. Jeg kan ikke fatte og begripe hvor tida har blitt av. Nå gjelder det bare å lese og få inn det viktigste før det braker løs.

Da tror jeg at jeg avslutter dette innlegget. Det ble lenger enn det pleier, og det er jeg kjempefornøyd med.

Ha en fantastisk kveld, kjære mennesker! Vi høres.

Ingen kommentarer: