torsdag 22. desember 2011

Torsdag - Årets juleinnlegg.

Hei!

Nå er det jammen meg lenge siden jeg har fått skrevet noe utenom det jeg må. Det er vel også på tide å skrive litt nå tenkte jeg. Har ikke skrevet noe juleinnlegg.

Nå sitter jeg og kjenner på den følelsen som trolig er mest framtredende i disse juletider; nemlig metthet. Jeg kjenner i grunnen at jeg begynner å bli lei denne følelsen. Jeg kan godt tenke meg at de som feirer jul (nei, jeg gjør ikke det for de som måtte lure) kjenner denne følelsen mye oftere enn meg. Derfor klarer jeg bare ikke å skjønne hvordan folk orker å spise så ufattelig mye. Men det er nok en tradisjon; skjønt det er hyggelig med tradisjoner, selv om de kan slite ut folk.

Nå har jeg altså ferie. Jeg kan rett og slett ikke beskrive hvor deilig det er. Jeg har for så vidt hatt ferie i ei halv uke nå, men jeg kjenner fortsatt at jeg nesten ikke kan tro det. Jeg har ikke rukket å gjøre så altfor mye enda. Har slappet mye av, lest noen bøker og vært sammen med en av mine fantastiske venner, Ina.

Siden sist jeg skrev har det vært en intens tid. Vi har lest mye til eksamen, skrevet mange sluttoppgaver og stressa for å bli ferdig i riktig tid. Det er helt ubegripelig hvor mye energi et menneske kan hale fram når det virkelig trengs. Men jeg vet ikke om jeg hadde klart å yte mer om vi hadde hatt en mer å gjøre. Jeg klarte i alle fall alle eksamener, og har fått nesten alle resultatene. Jeg kan ikke si meg misfornøyd akkurat. Nå er det verste over for i år. Men jeg kommer til å være litt mer forberedt til neste semester. Jeg kunne bestille bøkene litt tidligere enn i høst, i tillegg kommer kompendiene til å være ferdige litt tidligere enn sist. To uker på å lese et kompendium før eksamen er i knappeste laget for meg.

Som sagt; siden jula har begynt har jeg ikke gjort så mye. Jeg har bestilt de bøkene som skal leses denne jula. Mange av dem er barnebøker. Ja, jeg liker godt å lese barnebøker når det er jul. Min absolutte favorittbok er ”Vi på Saltkråkan” av Astrid Lindgren. Det er bare å le om du føler for det, men jeg er veldig stolt av min barneboksmak.

I forgårs fikk jeg en koselig prat med Ida. Det begynner å bli en stund siden nå, faktisk, så det var kjempefint å få prata litt igjen. Vi prater om alt og ingenting. Det kan sies å være en vellykket samtale spør du meg. Vi bør absolutt passe på å gjenta det litt oftere. Jeg har en plan om å få meg en prat med flere av mine kjære venner. Det blir så altfor sjeldent i de fleste tilfeller.

I går kveld tok jeg meg altså en tur til Lillestrøm og en koselig kveld med ost, vin og min gode venninne Ina. Vi fikk mange koselige timer med prat, vindrikking og først og fremst, legging av barn. Vel, jeg kan ikke si jeg var så delaktig i det siste. Er nok ikke så altfor flink til å hjelpe til med ting som har med småbarn å gjøre, noe som tyder på at det er lenge til jeg skal ha egne barn. Men det er så absolutt koselig å bli kjent med andres barn. Da vet du at du ikke trenger å ha ansvaret hele tida. Haha, for en tanke. Men jeg tror nok at jeg vil ha barn en dag, bare ikke akkurat nå. Men det haster ikke så veldig akkurat. Vi fikk i alle fall en utrolig hyggelig kveld og natt. Jeg var vel hjemme i tolvtida.

I dag sov jeg visst ganske lenge, nesten tolv timer. Det er ikke noe jeg gjør altfor ofte. Jeg var rimelig sliten og slapp hele dagen. Derfor passet jeg på å trene litt i ettermiddag. Det er mest for å sørge for at jeg ikke skal bli så sløv at jeg ikke klarer å stå opp når det virkelig gjelder etter juleferien midt i januar.

Hva som skjer framover vet jeg ikke. Tror jeg kommer til å ta det som det kommer. Jeg har i alle fall planer om å lese flere bøker, snakke med folk, være med familien og kanskje også møte noen av mine fantastiske venner. Jeg har også planer om å forberede meg litt til neste semester. Nå vet jeg hvor hardt det kan bli om man ikke er forberedt.

Da tror jeg at jeg skal si meg fornøyd med dette innlegget. Det er som vanlig bare rot, men det begynner nok de fleste å bli vant til.

Derfor vil jeg avslutte med å ønske alle en riktig god jul og et fantastisk godt nytt år.
Vi snakkes!
Klem! :D

Ingen kommentarer: