lørdag 14. februar 2009

Winterurlaub!

Hei!

Nå er det seriøst herlig fantastisk, utrolig genialistisk vinterferie! Det ble en helsprø setning, men jeg føler virkelig at den beskriver hva jeg føler akkurat nå! Jeg var virkelig sliten etter de to ukene som har gått etter at jeg kom hjem fra kurs. Så det skal bli deilig å nyte ei hel uke med ferie!

I dag er det egentlig en super dag! Det er valentinsdag. Ikke det at jeg har et sånt veldig spesielt forhold til den, men det er koselig å vite likevel. Også får man mange søte meldinger. Og ikke minst: Vår kjære fantastiske og høyt elskede venn, Ida har bursdag i dag! <3 Gratulerer så mye med dagen. Og for å bruke et idauttrykk Jeg er überglad i deg! Og det mener jeg så absolutt!

I dag har det vel egentlig ikke skjedd så veldig mye. Jeg har bare slappa av, sovet lenge og snakka i Skype. Som dere sikkert skjønner er det den tradisjonelle lørdagspraten jeg og Marita har, jeg snakker om. Den ble imidlertid ganske kort i dag, (den varte i nesten to timer i dag, men det er veldig lite i forhold til det det pleier å være). Det skal vi se å få gjort noe med i morgen. Vi har begge ferie og kan nyte dette fullt og helt. Tror det skal bli anledning til det i morgenkveld for å være nøyaktig.

Den siste uka har i grunne godt helt greit. Vi har ikke hatt for mye å gjøre. Det har heldigvis vært en overkommelig leksemengde. Vi ble endelig ferdig med norskprøva om barokk og klassisisme. Det kunne virkelig gått bedre, men det kunne også gått verre. Vi har også starta med et prosjekt i tysken. Det er ikke så ille egentlig. Det er faktisk litt spennende å skrive om delingen av Tyskland etter verdenskrigen. Jeg skal skrive om den biten som handler om ”Die Berlinermauer” å gjøre. Det som er litt synd, er at vi må skrive på tysk. Det har jeg ikke noe imot, men det er det med meg at jeg gjerne vil skrive masse masse, og det vet jeg faktisk ikke om jeg klarer på tysk. Mye setningsanalyse og andre grammatiske greier, er faktisk tidkrevende. Men jeg skal jobbe litt med det i ferien, og da får jeg litt tid til setningsanalyser.

Nå er forresten snøen delvis på retur igjen. Det skal jeg ikke nekte for at jeg er glad for. Jeg mener at det er ok med litt snø, men når det kommer i massevis, kan det bli for drøyt. Orienteringsmulighetene blir absolutt minimale. Men vi får holde ut denne vinteren også.

Jeg er egentlig ikke sikker på hva som skal skje denne ferien, men det finner jeg ut av. Klarer alltids å finne på noe fornuftig. Vi får snakkes senere da. Ha det supert, alle sammen!
*Helgeklem!*

Ingen kommentarer: