tirsdag 24. februar 2009

tirsdag - Sliten, med blandede følelser

Hei!

Nå er jeg sliten, men sånn passelig fornøyd. Jeg føler liksom nesten ikke at vi har hatt vinterferie. Alle kreftene har bare rent ut igjen. Trodde liksom ferien skulle styrke oss og gi oss krefter, men, neida!

Resten av ferien ble egentlig ikke brukt på noe særlig. Jeg var veldig sløv, og det var absolutt ok. Jeg klarte Ikke å finne på noe smart og fornuftig å finne på. Men som sagt: Det gjorde ingenting. Jeg hadde det helt herlig likevel! Jeg hørte en lydbok for hver dag. Alle varte vel i overkant av sju timer. Sjukt, men sant!

Vi starta tidlig på mandagen. Jeg var egentlig ikke så veldig trøtt. Det gikk rimelig greiere enn det pleier å gjøre etter en ferie. Vi starta med rettslære. Vi er i slutten av kapittelet om ”Arbeidsrett”. Det er et greit, men vanskelig kapittel. Jeg syns ikke det er så komplisert som arverett, selv om det blir sagt at arverett er lettere.
Mattetimen var til å leve med, ikke akkurat verdens beste, men greit. Jeg fikk ikke gjort så veldig masse da. Men det er jeg vant med.
Tysken var også helt grei. Vi driver på siste uka med prosjektarbeidet. Jeg er snart ferdig med å skrive om byggingen av Berlinmuren og murens fall. Det går greit å framføre også tror jeg. Er lenge siden jeg har hatt framføring, men tror jeg skal klare det.
Gymmen var ok. Gymlæreren var borte, så det ble mest susing omkring. Greit for meg!

I dag gikk dagen også som vanlig. Matte var den første og trøtteste timen på tirsdager. Jeg tror jeg skjønner litt mer av den regresjonen. Den er ikke akkurat morsom, men skal vel takle den.
I tysktimen bestilte vi lydbøker. Vi bestilte tre stykker. Den ene var utlånt, men skal låne to av de andre. Er litt spent på om jeg kommer til å forstå noe av det som blir sagt. Det skal bli gøy å finne ut! Den ene boka, ”Hinter Blinden Fenstern”, virker veldig spennende. Jeg gleder meg sinnssykt. Kriminalromaner gleder meg alltid!
Etterpå var jeg borte på tilrettelagt. Det var utrolig koselig. Det var skikkelig koselig å snakke om Tysklandsturen som vanlig. Det liker jeg virkelig.

Da jeg kom hjem, slappa jeg bare av. Jeg ble veldig sliten etter id ag sjøl om vi ikke hadde noe særlig å gjøre og ikke hadde gjort så mye slitsomt i dag. Jeg fikk forresten tilbake mobilen min fra reparasjon i dag. Jo da, det var for så vidt greit. Bortsett fra at den har blitt 6ormatert. Det betyr at alt har blitt borte, inkludert Talks. Skikkelig irriterende! Jaja, jeg har ikke tenkt å gi meg. Det er meningen at jeg skal stå på til jeg får en ny en, og det skal det bli noe av. Jeg er godt i gang allerede.

Det har i grunnen ikke skjedd så veldig mye utover kvelden. Har gjort litt tysk og matte. Tror jeg skal gjøre enda litt mer tysk. Det går jo bedre og bedre. Jeg kan bare ikke få sagt ofte nok hvor glad jeg har blitt i det faget. Jaja. Jeg tar alltid ting som de kommer. Det er ikke vits å ta noe på forskudd.
Da tror jeg egentlig at jeg har fått med det aller meste. Vi snakkes, folkens. Nyt ferien, dere som har den. Det blir skrekkelig tung så snart man skal sette i gang etter ferien.
Vi snakkes, folkens! *klem*

Ingen kommentarer: