torsdag 30. juli 2009

Torsdag - Mirra er tilbake igjen.

Hei!

Ja. Hvordan skal man nå starte dette? Jeg hadde store planer om å legge ut et innlegg mens jeg var på ferie, men det ble det ikke noe av. Orket visst ikke, eller noe. Men det kommer jeg snart fram til.

Jeg hadde altså startet på et innlegg, men var dødstrøtt da jeg skrev det. Så det ble det ikke så mye av. Jeg sjekka det igjen etterpå, og fant til min store skrekk ut at jeg virkelig ikke kunne fatte og begripe hva jeg har skrevet. Haha. Jeg er skikkelig sprø noen ganger. Men nå til saken. Jeg er så absolutt ikke noen bloggskriver, slik som vår kjære Natalie. Jeg kan ikke huske å ramse opp alt mulig, så dette blir et rimelig kort innlegg. Skriver bare om det som satte mest spor og var mest innholdsrikt.

Jeg og broderen tok altså flyet tidlig på morgenen og var framme ganske tidlig. Jeg var utrolig trøtt, så la meg bare til å sove. Føler at den dagen bare gikk med til soving og ingentinggjøring, inntil kvelden kom altså. Vi dro bort til tanta mi, som er pappas søster. Der var søskenbarna mine også. Det var utrolig koselig å se dem igjen. Har ikke sett dem på et år. Vi spiste pizza og snakka. Namm! Jeg digger den pizzaen.

Dagen etter reiste vi en fire timers biltur til ei lita bygd der besteforeldra mine bor. Alle fire. Der hadde faren min funnet ut at han ville slå seg ned ei hel uke mens resten av gjengen var i Sarajevo. Jeg besøkte besteforeldra mine og noen andre folk som også bor der. Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg. Det var greit nok. Følte meg litt sliten og overvåka, men tror det gikk rimelig greit.

Så var vi hjemme i noen dager. Vet egentlig ikke hva som skjedde. Tror det var en del familiesosialisering som Natalie og Ida ville sagt. Det er egentlig et fremmedord for meg. Jeg treffer ikke familien min så ofte at jeg kan si at vi har så mye familiesosialisering. Men det ble det i alle fall nå. Jeg ble forresten også veldig varm bare jeg gikk ut litt. Det var ofte opptil 35-40°. Det er ikke til å tro. Men jeg trengte litt sol på kroppen, det skal være visst.

Da det nærmet seg slutten av ferien, var vi og besøkte besteforeldra mine igjen. Men vi skulle bare være der på kvelden og overnatte. På dagen skulle vi være i Kroatia og sole oss, bade og sånne koselige ting. Det gjorde vi i to dager. Var der ra ni om morgenen til fem på ettermiddagen. Var sikkert derfor vi bestemte oss for ikke å være der så lenge. Den første dagen solte jeg meg og bada mest. Vi leide en båt på ettermiddagen. Koselighet. Jeg likker å ligge i bunden av båten og kjenne sjøsprøyt i ansiktet. Haha. . Det var poetisk. Sannheten var at jeg lå i bunnen av båten og fikks å mye saltvann i ansiktet at øya mine sved. Det er verken romantisk eller poetisk.

Den andre dagen bada jeg ikke så mye. Jeg var visst litt trøtt. Klarte visst og sovne på stranda. Men det var bare digg, i alle fall inntil jeg ble brent at jeg våkna av det. Herregud! Snakk om å være teit. En stund før vi skulle dra hjem var jeg og broderen med på noe sånn fallskjermopplegg. Det minner veldig om taubanen på Hurdal, bare at den går høyere og saktere. Jeg skal innrømme at jeg ikke syntes det var overvettes morsomt. Det er virkelig ikke særlig gøy og bare henge i lufta uten å se den deilige utsikten, noe som i og for seg var grunnen til at mange tok turen opp.

Vi dro tilbake igjen og hadde noen sløve dager i Sarajevo igjen. Vi gikk litt ut på kveldene og hadde enda mer familiesosialisering. Føler ikke at det er så sinnsykt mye å si om den saken.

I går tok jeg flyet sammen med søskenbarna mine. Reiste til Skjåk. Resten av folka er igjen i Bosnia. Det blir altså til at jeg reiser hjem rundt den 8.. Vet ikke helt hva jeg skal ta meg til her borte, men skal vel få gjort noe. Sånn BTW så har jeg klipt meg også. Er ganske fornøyd med håret mitt akkurat nå.

Ja. Dette ble et rotete og innmari uinteressant innlegg. Men det er min måte å fortelle om det på. Nå som jeg er så lat, er det så vidt jeg gidder å slå på PC-en. Litt av en bragd. Men nå tror jeg ikke at det blir til at jeg skriver mer. Vi får snakkes mer siden.
Håper dere har hatt en koselig ferie, søte mennesker!

Ingen kommentarer: