søndag 10. januar 2010

søndag - Stille og fin dag.

Heihei!
Nå er vi sannelig godt inni det nye året. Det er utrolig merkelig. Jeg vet ikke hva slags ord jeg kan bruke for å beskrive hvordan det føles, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.
Jeg har tenkt en del på ting som har skjedd i løpet av det henfarende året. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Jeg kan verken konkludere med at det har vært positivt eller negativt. Det har vært begge deler. Vi har hatt både opp og nedturer. Jeg tenkte jeg skulle si noe om det i det forrige innlegget, men jeg følte at jeg trengte litt tid til å grunne over det. Nå vil jeg komme opp med et par hendelser som har preget det siste året. Jeg vet ikke om jeg husker alt som har skjedd. Kanskje har jeg fortrengt eller bare skjøvet noe bak i bakhodet.
- I januar hadde vi et fantastisk spennende kurs på Tambartun. Vi lærte veldig mye spennende; og jeg fikk styrket min oppadgående selvtillit.- Da jeg fikk støttekontakt en eller annen gang på nyåret. Jeg syns det var utrolig godt å komme litt mer ut uten å planlegge så veldig mye i forhold til andre. Jeg kunne bestemme meg for å gjøre noe, og jeg trengte ikke være engstelig for at ingen ville.- Feriene. Jeg har likt alle feriene vi har hatt i år. Det er så utrolig fantastisk å få litt tid til å slappe av mellom alle de skrekkelige leksemengdene vi fikk.- Tysklandsturen i mai. Jeg opplevde en helt utrolig fin tur til Øst-Tyskland. Jeg har ikke lært så mye på veldig lenge, både med tanke på kultur- og språkkunnskaper. I tillegg fikk jeg den gleden av å bli kjent med mange fantastiske mennesker.- Tiden da vi grudde oss fælt til eksamen. Jeg grudde meg uansett hva som kom til å skje. Jeg var uansett så heldig med at jeg kom opp i tysk. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg kjenner fortsatt stoltheten over den eksamenen så lang tid etter.- Den fine avslutningen vi fikk før ferien tok til. Jeg tenkte visst mye på at nå var det bare ett år igjen før de fantastiske menneskene jeg gikk sammen med skulle slutte på videregående.- Sommerferien med sine opp og nedturer. Jeg var på skriveleir, og lærte så utrolig mye at jeg ikke skjønte hvordan det skulle få plass inni hodet mitt. Men det er faktisk fordøyd og gjenbrukt. Bosnia var koselig og slitsomt på en gang. Jeg syns i alle fall det var godt å få det unnagjort. Det var altfor varmt og sløvt.- Da jeg fylte atten. Jeg hadde venta en stund på denne spesielle dagen som skulle bli et vendepunkt i livet mitt. Det var både fint og skummelt at jeg skulle bli voksen. Jeg har vendt meg til tanken nå da. Men jeg må bare få si at jeg ikke liker tanken på at jeg skal fylle nitten i år. Jeg liker meg som attenåring.- Skolestart. Vet ikke helt hva jeg skal si om det.- Da vi fikk besøk av de koselige menneskene fra Johanngeorgenstadt i september. Jeg fikk være med på en av de koselige dagene de opplevde i vårt vakre land, som de sa.- Min egen fantastiske tur til Tyskland i oktober. Jeg fikk en ubeskrivelig god tur til Berlin. Jeg gikk faktisk ”gjennom veggen” slik prosjektet sa vi skulle prøve. Jeg dro alene uten noen jeg kjente. Jeg har aldri dratt ”alene” til et annet land.- At jeg ble valgt inn i russestyret. Jeg føler ikke at jeg har gjort all verdens innsats. Har litt dårlig samvittighet, særlig overfor de som har stemt på meg. Jeg skal i alle fall prøve å gjøre litt mer i nærmeste framtid!- Et høstkurs med både opp og nedturer i november.- Den koselige julehøytiden med fin nyttårsfeiring.- Desember som gikk over i januar og dermed ga oss ett nytt år.
Ja. Det var min måte å fortelle om det forrige året på. Det var en dårlig setning, men det r greit. :P Jeg ser også at jeg har tatt med bare høydepunktene. Jeg vet ikke hva slags menneske jeg egentlig er, men jeg prøver bare å tenke mest på de positive tingene. Jeg orker ikke å nedtegne de negative, for jeg regner med at de er nedtegnet både i bloggen og i dagboka.
Etter at skolen begynte, fikk vi en stressperiode. Jeg kan vel egentlig si at vi fortsatt er inne i stressperioden. Vi begynte å få masse lekser. Jeg har gjort et skikkelig innhogg i mengden, men det nytter ikke å slappe av. Ellers går alt over styr når jeg vet hvor mye jeg må gjøre siden.
Mandag og tirsdag gikk med til vanlig skole. Måtte gjøre en del lekser hjemme for å komme gjennom en del. Onsdag brukte jeg og Daniel tid på lekser på kvelden. Man blir virkelig inspirert av å gjøre lekser sammen med han. Jeg fikk gjort mer enn jeg pleier å gjøre. De to siste dagene slepte seg av gårde. Særemneframføringa var ikke all verdens. Fredagen fikk jeg kortere dag, fordi jeg var ferdig med å framføre. Det var så godt og bare komme hjem å slappe av.
Nå tror jeg egentlig at jeg har fått ned det meste. Vet ikke helt hva som skjer i nærmeste framtid. Jeg vet bare at det blir noe inni granskauen mye lekser. Vi kommer ikke til å få hvile skikkelig før neste ferie, som altså er vinterferien. Men dt skal vel bli lekser nok til at vi kan få fylt den og.
Nå tror jeg at jeg skal slutte å skrive og gå å nyte lørdagskvelden i stedet. Det er så godt, skjønner dere. Vi snakkes, folkens! :D

Ingen kommentarer: