søndag 3. januar 2010

Søndag - Godt nyttår - Fröhliches Neujahr

Hei!
Ja, folkens! Nå er det 2010. Det er helt sykt. Jeg kan virkelig ikke skjønne at tida har rast så fort av gårde. Jeg føler ikke at det er lenge siden 2009 sto for døren. Men slik er det altså. Det er noe vi bare må akseptere. Jeg er allerede i gang med å slippe det nye året inn i mitt hjerte. Godt nyttår, i alle fall.
Jeg kan ikke akkurat påstå at ferien har inneholdt noe stort og viktig. Jeg har ikke gjort så veldig mye etter at jeg skrev sist. Men jeg er allikevel veldig fornøyd med ferien. Jeg trengte denne avslappende tida til å tenke og til å nyte at jeg ikke hadde andre forpliktelser utenom det vi mest sannsynlig pleier å ha hjemme. Disse kan man ikke akkurat klage på. Ferien har for det meste bestått av avslapping, lesing, prating med folk både i telefon og sosialisering med folka. Jeg har også fått lest en del. Det har jeg nesten ikke rukket det siste året, men det er ikke så merkelig. Jeg leser ”Ich werde töten”, som for øvrig er en veldig statisk og lite spennende bok. Hovedgrunnen til at jeg ikke har lagt den fra meg er vel at det er min første punktbok på tysk. Jeg har INGEN planer om å gi opp! I tillegg har jeg brukt en liten del av dagen i dag til å gå på Spenst. Trening er sunt for både sjel og legeme.
Jeg ser faktisk fram til det neste halvåret. Det skal bli så utrolig godt å få dette halvåret unnagjort. Jeg er veldig, veldig lei tredjeåret på videregående. Men man kan vel ikke forvente noe annet. Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg skal gi alt nå dette siste halvåret. Det r virkelig nå det gjelder. Alle fagene jeg tar nå, er avsluttende. Det vil altså si at den dommen jeg får i vår muligens vil prege mine sjanser til å komme inn på videre studier. Man kjenner jernhånden klemme om alle innvollene.
Nå følte jeg meg i grunn veldig dyster. Det er jeg egentlig ikke. Jeg har det faktisk utrolig bra. Det er lite å klage på, i alle fall ikke noe nevneverdig. De aller fleste er lei hverdagsproblemer og sånne småting. Men vi har i grunn ikke noe å klage på, sammenlignet med andre som må slåss for livet hver dag. Det har vi aldri opplevd, og det bør vi være veldig takknemlige for.
Dette var mine velvalgte ord til det nye året. Jeg vet ikke helt. Det er egentlig mye mer jeg godt kunne tenkt meg å si, men det tror jeg at jeg sparer til en annen gang. Har en del å ordne til i morgen.
Jeg håper dere har hatt en fin ferie, alle sammen. Husk at jeg er veldig, veldig glad i dere!
Klem!

Ingen kommentarer: