lørdag 30. januar 2010

Lørdag - Tida går.

Hei!
Nå vet jeg ikke hvor lenge siden det er jeg skrev noe sist. Det er nok noen uker siden. Hovedgrunnen er vel at det ikke har skjedd noe nevneverdig på en god stund.
Bortsett fra den uka som nå er over, har det vært mye lekser og prøvepugging ikke minst. Jeg har vært så ubeskrivelig sliten den siste perioden.
Den uka som er gått nå, har vi vært på Huseby på kurs. Det var et interessant og lærerikt kurs. Jeg har virkelig ingen planer om å ramse opp hva vi gjorde sånn som jeg gjorde i fjor, men noen av tingene kan nevnes:
Velkomst/oppstart: Den ble det ikke noe særlig av. Vi kom litt seint så vi rakk nesten ingenting før vi skulle gå til lunsj.
Dans: Dansen var superkul. Vi hadde en koselig lærer som heter Hildur Marie. Hun var utrolig flink til å lære bort. Jeg har dansa både sving og salsa før, men dette var noe nytt. Jeg og Stina ble kalt naturtalent. Det er et koselig ord.
Fritida:Fritid hadde vi hver dag. Første kveldens skulle vi egentlig på spinning, men det var absolutt ingen som hadde lyst. Det var heldigvis ikke tvang, så vi kunne bare ta det med ro. Jeg var vel mest sammen med Cathrine. Vi spilte musikk og satt på PC-en. Hadde mange koselige samtaler med de fleste som var der, forresten. Det var meg, Cathrine, Stina, Sozan, Ida Marie, John og Samo. Det var så absolutt en koselig gjeng.
Punkt:Vi hadde to økter med punkt, en der gruppa var delt i to, og en der alle var sammen. Jeg fikk lært masse om hva punkt kan brukes til. Det som var mest spennende, var kunsten. Vi fikk se bilder av ansikter som faktisk var laga med punktskrift. Det er helt fantastisk syns jeg.
IKT:Jeg lærte en del spennende ting i IKT. Det viktigste var det å høre på radio og å knytte Jaws til filer.
SYA:SYA kom for å fortelle litt om rettigheter og den slags. Det var spennende og lærerikt, i alle fall med tanke på senere tid. Vi trenger å vite om sånt til vi er ferdige på videregående. Jeg er glad vi får brosjyrer og sånt, ellers tror jeg ikke at jeg kommer til å huske noe særlig.
Stine Elde:Stine Elde kom og prata om hvordan det var å være elev i videregående skole. Det var end el av det vi har opplevd og hørt. Men ellers var det ei rimelig tøff jente som fortalte. Det gjorde at i alle fall jeg ble motivert til å bli selvstendig. Tviler ikke på at andre ble det og.
Byturen:Vi hadde bytur på onsdag. Det var greit nok, bortsett fra at de fleste nok var så slitne at vi ikke orka så mye. Jeg var hjemme i rimelig tid. Etter at vi hadde vært på Peppes, gikk de fleste rundt for seg. Vi gikk til en dyrebutikk og matbutikk. Deretter gikk vi hjem.
Avslutningskvelden:Avslutningskvelden ble fin. Vi hadde quiz, der vi for øvrig tapte. Haha. Snakk om elendig kunnskap i en del ting. Ellers stekte vi banan og hadde is til. Det var utrolig godt. Jeg ble så mett, og det hørtes det også ut som en del andre ble.
Snakking om tilrettelegging:Dette temaet var også krevende å få med seg. Jeg klarer ikke å huske alt som ble sagt, men her får vi også brosjyrer takk og lov. Jeg skal nok klare å få samlet tankene.
Egne og andre perspektiv:Her var det psykologen på Huseby, Knut, som hadde timen. Han er en veldig interessant person. Han lærte oss mye om hvordan en skal sette seg inn i andres situasjon. Vi gjennomgikk også en test som innebar at vi skulle kjenne på hvordan noen annen sto og deretter etterligne stillingen. Vi skulle finne ut hva slags følelser som ble framkalt av denne stillingen. Det er blant de mest spennende oppgavene jeg noen gang har fått. Skulle ønske vi kunne holdt på lenger!
Vel. Mer skjedde vel egentlig ikke på kurset. Vet ikke helt hva jeg skal si, bortsett fra at vi har hatt en fint og koselig kurs. Dette er antakelig det siste. Det gikk så fort. Jeg rakk nesten ikke å tenke før det var over.
Neste uke blir sannsynligvis en hard uke. Håper ikke at jeg sliter meg ut. Trenger jo litt energi til DNJF-treffet også. Gleder meg masse!
Da har jeg vel skrevet det jeg skal. Vi får snakkes mer senere.Klem!

Ingen kommentarer: