mandag 2. mars 2009

Mandag - Ukas teiteste dag!

Hei, søte mennesker!

Nå er det virkelig en evighet siden jeg har gjort/skrevet noe fornuftig med bloggen min. Jeg burde strengt tatt jobbe med mattelekser, men……

Tirsdagen var vel siste gangen jeg skrev. Så da får vi ta fatt derfra. Onsdagen var en veldig dag med mye søthet. Jeg starta seint. Hadde en time med matte. Etter lunsj stakk jeg bort på tilrettelagt og hadde tysk sammen med folka der. De skal lære seg å si noen enkle ting på tysk. De er så ufattelig søte at jeg får ikke sagt det ofte nok. Flinke begynner de også å bli. Noen kan alt å presentere seg. Jeg gleder meg virkelig til å dra til Tyskland nå, og det nærmer seg absolutt med stormskritt.
I tysktimen jobba vi videre med prosjektene våre. Det gikk egentlig ganske så greit. Så fikk jeg lydbøkene vi hadde bestilt på tirsdagen. Det gikk innmari fort.
Da jeg kom hjem begynte jeg på ”Hinter blinden Fenstern”. Den holdt jeg egentlig på med helt til dagen etter, til jeg fant ut at den var for tung for meg. Men det kommer jeg snart tilbake til.
Så ble det vel Cæsar-seeing, kveldsmat og bare avslapping til jeg skulle legge meg.

Torsdagen gikk skoledagen uten større hendelser. Bortsett fra at jeg faktisk lærte veldig mye om middelalderen i historietimen. Jeg syns virkelig det er en god stund siden jeg har lært noe fornuftig i historie, men det har vel sin grunn.
Da jeg kom hjem bytta jeg etter hvert lydbok. Det var ”Die Gefährliche Frau” Den var mye lettere å følge med på etter min mening. Jeg skjønte visst nesten absolutt alt.

Fredagen gikk uten at det hendte altfor mye. Jeg klarte framføringa mi på slutten av dagen, og det er jeg utrolig fornøyd med. Så var det helg, utrolig deilig, fantastiske helgegreier. Det ble egentlig mest avslapping , shopping, snakking med Marita, veldig mye lydbokhøring (jeg er visst på vei til å slå en ny lydbokrekord igjen. Det hadde for så vidt vært gøy!) og ellers sånne helgekoselige ting. Jeg ble forresten ferdig med teksten jeg skulle skrive om min erfaring med punktskrift, også litt om louis Braille. Jeg er i grunnen veldig fornøyd med den!

Denne dagen har så vidt starta. Jeg kan virkelig ikke fordra mandager. De er så lange og irriterende i seg sjøl. Skjønner ikke at det går an. Er bare ferdig med første time, rettslære. Vi hadde en advokat på besøk i klassen som fortalte om det å være advokat, studiet, strafferett og sånne spennende ting. Nesten som man får lyst til å bli advokat. Han mente jeg stilte noen gode spørsmål og foreslo at jeg skulle bli advokat, og særlig forsvarsadvokat. Vet ikke om det er min greie, men det virker spennende. Tror jeg skal tenke over saken.

Nå skal jeg gå og prøve å gjøre litt matte. Er en stund siden jeg har gjort det og. Må nesten gjøre noe fornuftig når jeg har muligheten.
Ha en god dag!

Ingen kommentarer: