mandag 19. oktober 2009

Mandag - Tiden raser av gårde, og alt skal absoutt skje på en gang!

Hei!

Nå burde jeg egentlig gjort en hel masse andre ting, men motivasjonen er ikke helt på topp. Det er ikke pga trøtthet for en gangs skyld. Tror nesten ikke det er stort jeg orker å gjøre. Vet bare at jeg må lese litt til historieframføring, men det er ikke så krevende. Kan det meste utenat.

Ja... Hva skal man si da?
Denne uka har egentlig gått ganske fort. Stadig vekk er det ett eller annet jeg er nødt til å kaste meg inn i, eller ett eller annet jeg må ta meg av sånn generelt. Men er veldig glad for at det skjer ting, ellers ville hverdagen tatt livet av hvem som helst.

Torsdag var verdens trøtteste dag. Jeg orka nesten ikke å stå opp en gang. Men jeg kom meg da opp til slutt. Dagen startet som vanlig. Norsktimen måtte jeg droppe pga ansvarsgruppemøte. Det er virkelig lenge siden vi har hatt det, og det skadet vel ikke akkurat. Føler fortsatt at det er en del ting som er uklart; men det kommer vel på plass etter hvert. Det er i grunn ikke stort mer jeg får gjort akkurat nå. Enkelte ganger går sånne ting i orden veeldig sakte.

Da jeg endelig kom hjem etter en lang skoledag, sov jeg utrolig lenge. Det gjorde godt. Følte at dagen hadde tatt mer på enn torsdager ellers.
Kvart over sju var vi på Gardermoen og hentet Lena. Det var sjukt koselig å se henne igjen, sjøl om det bare er en stund siden vi var sammen sist.

vi hadde en utrolig koselig kveld, sjøl om jeg måtte øve til engelskforedrag. Vi skravla for det meste, men det er det beste av alt når man er sammen. Vi sovnet vel rundt halv ett.

Det gikk rimelig greit å stå opp på fredag. Vi var klare til å reise i god tid. Det var et sant eventyr å gå gjennom gangene på skolen sammen med Lena. Haha. Tror helt seriøst vi gikk ned hele skolen. Stakkars folk. Men som vi pleier å si: "Sånn kan det gå".

Vi hadde engelsk i første. Det gikk rimelig greit. Foredraget mitt var ikke av det verste jeg har opplevd. Etterpå skulle vi lese en tekst. Jeg leste høyt, men tror ikke det var så veldig masse som gikk inn verken her eller der. Etter at teksten var ferdiglest; stakk vi på Kiwi en tur. Vi hadde ikke noe å gjøre uansett. Pastiller og tyggegummi sto på dagsorden.

Rettslæretimen forløp normalt uten store prøvelser eller begivenheter. Tror vi klarte oss rimelig greit; uten at jeg trenger å utdype det noe særlig.

I lunsjen satt vi i glassburet sammen med Ola fra tilrettelagt og to tyske lærere fra Johanngeorgenstadt som hadde kommet på besøk. Da ble det litt tyskskravling. I tillegg ble vi veldig mette og en smule skuffet over at vi hadde vært så flinke til å lage mat, men at det ikke var til noen nytte. Jaja. "Sånn kan det gå".

I siste økt hadde vi norsk. Da slo trøttheten virkelig for fullt. Jeg klarte nesten ikke å konsentrere meg. Tror det ble rimelig lite skriving på meg den timen.

Da vi skulle hjem ventet vi en time og ti minutter på drosjen. Skikkelig rekord. Skjønner ikke at det går an en gang. Vi sto sammen med Daniel, og alle tre ble rimelig frustrerte. Seriøst; er det meningen at vi skal fryse i hjel før vinteren kommer?

Jeg kan ikke erindre at vi gjorde så mye den dagen. Tror det ble mest lydbokhøring og skravling, og selvfølgelig Cæsar. Det er noe av det beste av alt, at man slipper å se Cæsar aleine. Hurra! Noe som også er nevneverdig, er at vi var oppe til halv sju. Herregud! Vi har skikkelig mye å snakke om av og til. Snakk om galskap!

Lena vekket meg halv tolv. Hehe. Litt av en info så tidlig på morgenen. Vi satte i gang med morgenstell og frokost. Jeg tror vi var klare til tolv. Det går ikke så verst når man vil.

Vi var på Jessheim sammen med Jon. Haha. Han er nok litt hysterisk av og til kom vi fram til. Litt rar også hvis jeg skal få si det som det er. Men sånn er det også av og til. Vi klarte det imidlertid ikke så dårlig. En tur på biblioteket, på kafé og til slutt på Kiwi. Herlige saker. Godteri må man ha hvis dagen skal bli perfekt.

Da vi kom hjem, tok vi oss en dusj. Det tror jeg seriøst vi trengte. Så sto en del sløving for tur. Det endte dessverre med at vi spiste og snakka for mye. Særlig det første. Man kan vel egentlig ikke få snakket for mye, men å spise for mye... Ja, sløv ble jeg i alle fall. Vi skravlet en del både utover dagen og natten. Tror vi var i drømmeland rundt fire.

Søndagen er det ikke mye å si om. Vi halvsov hele formiddag. Lena ble avlevert på Gardermoen i god tid før bussen kom. Det ble så utrolig tomt og stille etter at ho dro. Hm. Jeg kan ikke beskrive den følelsen. Sånn blir det hver gang man har besøk. Dere kjenner sikker til den. Men heldigvis er det ikke lenge til 13.november og høstkurs.

Akkurat nå er det heldigvis stille og rolig, inntil det braker løs på torsdag og jeg reiser til Tyskland. Skal bruke litt tid på å forberede meg og spare krefter. Det ordner seg nok.

Nå tror jeg at jeg bør slutte. Man skal tross alt prioritere litt historie. Tror ikke jeg får publisert dette før jeg er hjemme igjen, fordi nettet sender feilmeldinger. Teite nettopplegg!

Men da snakkes vi mer siden, koselige mennesker!

Ingen kommentarer: