mandag 5. oktober 2009

Mandag - Høstferieinnlegg.

Hei!

I går prøvde jeg å skrive og publisere et innlegg. Skrivinga gikk greit, men dessverre ville ingen av mine kjære PC-er være med på publiseringa. så her kommer det jeg skrev i går:

Hei.

Det er sikkert ikke alle som legger merke til det, men jeg har for en gangs skyld brukt punktum i steden for utropstegn. Men utropstegn er så hoppende glad. Vel. Jeg kan ikke akkurat si at jeg er lei meg eller trist eller noe i den retning; men Det føles så feil å være happy når ferien er over. Men vi har likevel hatt en koselig ferie.

Mandag klokka ti på elleve var jeg på vei til Trondheim. Det gikk rimelig knirkefritt. Om flyturen er det ikke stort å si. Jeg satt og gjorde ganske så lite. Turen varte ikke lenge, cirka en time. Da jeg kom av, tok det litt tid før assistansemannen kom og hentet meg. Det gikk også rimelig greit. Jeg ble møtt i avgangshallen av Lena og den koselige moren hennes, Elin. Turen hjem til Lena tok vel sånn omtrent tre kvarter.

Da vi kom hjem gjorde vi ikke så mye. Vi satt inne på rommet og snakket for det meste. Det ble litt PC også, men ellers mest oppdatering. Vi hadde ikke møtt hverandre siden skriveleir; så en liten oppdatering var på sin plass. Mesteparten av samtalen var vel egentlig bare tullprat. Resten av dagen ble ikke brukt på så mye. Det var mest sosialisering, spising og datasitting.

På tirsdag dro vi til skolen med drosje kvart på åtte. Første time, som var biologi, startet kvart over åtte. Det var faktisk veldig spennende og interessant, sjøl om jeg ikke er naturfagstypen. Men jeg lærte en del nyttig.
Så hadde vi en fritime. da satt vi i kantina og prata, mens vi spiste en baguett. De baguettene er virkelig store, men utrolig gode. Ble veldig mett jeg.
Timen etter lunsj hadde vi politikk og menneskerettigheter. Det er et ganske spennende fag. Jeg fulgte rimelig godt med; med tanke på at jeg skal ha faget til neste år. Greit å vite litt.
Til slutt hadde vi spansk. Det må jeg innrømme at jeg ikke skjønte så veldig mye av, men det var helt greit likevel. Jeg har faktisk vurdert å ha spansk neste år. Det virker som et spennende språk. Jeg skjønte også en del av det de holdt på med, og de er på nivå 2, så jeg tror nok jeg skal klare nivå 1.

Vi var hjemme i firetida. Da satt vi og skravla, spiste pizza og sløva mye. I femtida ble vi hentet av Stine, støttekontakten til Lena. Det er ei kjempesøt og koselig jente. Vi dro til City Syd. Der tilbrakte vi en stund med å gå rundt på kjøpesenteret, skravle og kjøpe en del snop. Det må alltids til.

På kvelden var det enda mer snakking, Cæsar, +at Lena måtte øve til religionsprøve. Da sov jeg visst litt. Det gjorde utrolig godt. Vi lå og så på Mot i brøstet før vi sovna. Utrolig herlig greie å sovne til, altså!

På onsdag startet vi med politikk og menneskerettigheter. Det var like spennende som dagen før. De har to forskjellige lærere, og det virker som om det fungerer rimelig greit.
Religion fulgte på. Det var enda mer spennende ettersom jeg fikk delta aktivt akkurat som de andre. Jeg ble faktisk litt sjokkert. Hadde liksom sett for meg enda en time med sløving, men det var ikke aktuelt. Klassen satte i gang med en prøve. Den varte noen minutter. Så skulle de rette prøvene til hverandre, uten å vite hvem sin prøve de rettet. Det sto nemlig bare nummer på prøvene. Alle gjorde det bortsett fra meg og Lena. Jeg satt og rettet prøven til Lena. Det gikk ikke så verst. Til slutt jobbet vi i grupper. Vi laget spørsmål til hverandre, svarte og ga hverandre karakter. det var egentlig en ganske spennende undervisningsmetode, framfor den passive metoden man blir utsatt for i mange fag.

Vi hadde mobilitet/ADL etter lunsj. Da gikk vi ned til Melhustorget og satt på en kafé. Det var utrolig koselig. Aud, assistenten, var utrolig koselig. Hun har en blind sønn og har veldig god greie på en hel masse ting som ikke så mange skjønner. Jeg lærte faktisk end el jeg også.

Vi fikk heldigvis dra hjem litt tidligere. Aud påpekte det faktum at vi så veldig trøtte ut. Det kunne vi ikke nekte for. Vi hadde jo nesten ikke sovet på noen døgn. Vi ble liggende i senga og skravle før vi sløva helt ut. Jeg sovna visst litt. Lena dro til Melhus for å ordne ett eller annet. Imens ble jeg sittende foran PC-en og oppdatere meg på en del ting. Ikke dumt det, nei!

På kvelden bare slappet vi av, snakket og spiste snop. Herlige greier. Det er viktig å bruke den tiden man har sammen. Vi sovna egentlig ikke så seint. Lena sovna ei stund før meg. Jeg ble liggende å høre på den nye lydboka som Lena hadde kjøpt på tirsdag, "Panserhjerte". Den er utrolig bra! Må bare få tak i den og hørt resten.

På torsdag sto jeg opp rundt ti. Det var så godt å stå opp litt seint. vi spiste frokost lenge, før vi måtte komme oss av sted til flyplassen. Det gikk rimelig knirkefritt denne gangen også. Jeg var hjemme i totida. Det var sinnsykt godt, sjøl om det var trist og reise. Følte at vi ikke hadde fått snakket lenge nok. Har alltid den følelsen når vi er hjemme igjen fra en eller annen tur.
Men tusen takk for de herlige dagene vi fikk sammen, Lena! Håper vi snart kan gjenta suksessen.

Resten av helga har ikke blitt brukt på så mye. fredagen var det stille og rolig med lydbokhøring og TV. På lørdag var jeg på Jessheim sammen med Jon. Vi gikk på biblioteket. Jeg fikk lånt meg tre bøker. Så var vi på kjøpesenteret. fikk handlet meg en del "nødvendigheter". Jeg trente litt, dusja og fortsatte og sløve.

I dag har det ikke skjedd noe i det hele tatt. Tror jeg har sovet en del og ellers bare det vanlige.

Nå tror jeg at jeg må slutte. Skal snakke litt med folk og ellers forberede meg litt på i morgen. Vi skal i rettssak i morgen. En narkotikasak tror jeg det var. Forteller om den neste gang.
Vi snakkes folkens! Nyt den herlige søndag og selvfølgelig til dere som skal ha ferie nå: God ferie! Håper dere får det supert!

Ingen kommentarer: