lørdag 13. mars 2010

Lørdag - Entspannung.

Heisann!

Nå er det straks lørdag. Ja, jeg tror det er omtrent to minutter igjen, faktisk. Det er helt i orden. Jeg liker lørdager, og jeg gleder meg til å sove lenge.

Greia var at jeg skulle sove lenge i dag. Jeg tenkte å legge meg tidlig i går, og vi skulle starte seint i dag. Det gikk altså ikke. Jeg tror jeg var i seng før to, så det skulle være rimelig å sove til ni. Men selvfølgelig ble jeg vekket klokka åtte og da fikk jeg så klart ikke sove mer. Sånn var den dagen. Jeg var trøtt og elendig hele dagen omtrent.

Fordelen var vel at vi hadde rettslære og norsk som eneste fag, sjøl om det kunne være langdrygt nok. I rettslære hadde vi om kjøp ved privatkjøp. Det er noe innviklet i forhold til forbrukerkjøp, ettersom den har motsatt formål, altså å beskytte selgeren i motsetning til forbrukerkjøpsloven som beskytter kjøperen. Jeg tror likevel at vi fikk med oss det aller meste. I norsken hadde vi en form for framføring om adaptasjon. Det er altså fra bok til film. Det var ikke en vanlig framføring, fordi vi skulle mer diskutere enn å snakke fakta om adaptasjon generelt. Vi gjorde det i dag, takk og lov! Jeg var på gruppe med Ida B. Vi hadde om ”Menn som hater kvinner”. Det er altså en aldeles fantastisk film.

Da jeg kom hjem sov jeg faktisk ganske lenge. Jeg har bare tatt det med ro i dag. Jeg vet at jeg må lese til historieprøven som skal finne sted på onsdag. Greia er at jeg syns at jeg fortjener litt fri nå. Har gjort en hel masse lekser hele denne uka.

Begge disse ukene har egentlig bestått av en hel del lekser. Vi har i alle fall blitt letta en god del nå tror jeg. Det er utrolig godt at vi ikke har like mye den kommende uka, men det er bare å henge i. Det var i alle fall en lettelse å bli ferdig med tyskprosjektet. Det har tatt en del av energien min og jeg følte ikke at jeg hadde så mye energi til overs for en enkelt ting. Men nå er vi uansett gjennom det. Tror det gikk rimelig greit med alle tre.

Mandag skal vi ha skidag. Det synes jeg i grunn er veldig godt. Vi slipper å gjøre lekser og den slags som sliter oss ut. Det er klart at vi blir slitne på ski også, men det blir på en annen måte. Ei mil er ikke stort. Jeg regner med at jeg skal klare det uten altfor store problemer.

Framover vet jeg ikke helt hva som skjer. Tror jeg skal ta ting litt som de kommer. Jeg har dessverre skjønt at det nærmer seg eksamen, og da må man visst henge i for å få et godt resultat.

Ja. Nå er det lørdag. Jeg tror jeg skal legge meg om ikke så lenge. Tenkte jeg skulle begynne å lese historie i morgen. Greit og ikke ha det hengende over seg til tirsdag kveld.

Forresten: Det har blitt en del telefonskravling i det siste. Har hatt noen koselige og lange samtaler med Lena, i tillegg til en lang og koselig prat med Isabel forrige helg. Og sist men ikke minst: En med Natalie på tirsdag. Det blir bare bedre og bedre. Jeg er så glad for Bells oppfinnelse. Tusen takk!

Vi snakkes, koselige folk!

Gratulerer så masse med dagen, Sozan. Håper du får en strålende dag!

Ingen kommentarer: