lørdag 3. juli 2010

Lørdag - Bøker und Fußball.

Hei!

Nå er det Lørdag
og det skjer ikke så veldig mye. Jeg merker ikke så veldig godt til at det er lørdag. I ferien merker man ikke at det er ferie eller helg. Alle dagene går i ett.

Jeg har ikke gjort noe særlig. Det har blitt mest lesing, men det er jeg faktisk ikke lei for. Jeg vil ikke at det skal være mye styr, liker at det er stille og at det ikke skjer så mye.

En av de bøkene jeg har lest, og som har grepet meg mest, er Regines bok: en ung jentes siste ord. Det er en bok som har rystet mange i Norge. Regine har nådd hele Norge, og også andre land, med sine budskap. Hun har klart å få flere tusen mennesker til å forstå hvor viktig et er å redde kreftsyke og hvor viktig det er at de som er på sykehuset til behandling får det bra. Boka vart i litt over ni timer. Jeg gråt i nesten seks av de timene, og det sier veldig mye synes jeg. Tenk hvor grusom og vond verden kan være til tider. I tillegg ble jeg veldig forbanna over alle de latterlige og frekke kommentarene som kom inn på bloggen hennes. Jeg skjønner ikke hvordan enkelte folk kan være så latterlig kalde og hensynsløse. Snakk om ikke å tenke på andre enn seg sjøl i sånne stunder!

Mye lesing blir det altså de neste dagene. Det skal bli godt å få lest en del bøker. Har ikke hatt så mye tid til det på slutten. Har planer om å bestille en del fra Tyskland også. Det må visst skje litt brennkvikt, ellers blir det for seint for avreisen til Bosnia 19.juli.

Apropos Tyskland; i dag var det kamp, Argentina - Tyskland. Jeg var veldig nervøs. Derfor brukte jeg tida på en del ting uten at det hadde så veldig mye for seg, bortsett fra turen til Coopen som broderen og jeg tok for å få tida til å gå. Snakk om å bli så interessert i fotball at man ikke klarer å sove, spise eller noe som helst annet. Haha. Jeg er smittet av basillen som enkelte kanskje vil si. Nå vel; jeg håpa selvfølgelig på tysk seier. Det ble det også, men det ble ikke bare seier. Det ble fullstendig utradering! 0-4 til Tyskland!!!! Jeg trodde kampen mot England var et utrolig scoop. Det skulle vise seg at kampen mot Argentina skulle bli et endra bedre ett. Tenke seg til. Jeg trodde det var ille nok å tape 4-1. Men det er absolutt ikke noe å klage over. Jeg digger prestasjonene til de folka. Joachim Löw, treneren deres, visste nok hva han gjorde da han miksa laget. Neste gang skal Tyskland møte Spania, og det kan bli en meget interessant kamp. Jeg gleder meg stort allerede.

Nå tror jeg ikke at jeg skal sitte her å komme med mer tomprat. For enkelte kan dette være ganske irriterende også, særlig hvis dere var og sikkert fortsatt er Argentinafans. Sorry for det, og det mener jeg faktisk! Jeg er i grunn veldig trøtt også. Det har blitt en lang dag med lite søvn, så tror jeg skal legge meg snart. Får skrive mer når jeg har noe å skrive, i alle fall noe som kanskje er litt mer spennende. Skal skrive litt før avreise i hvert fall.

Vi snakkes folkens!

Ingen kommentarer: