mandag 4. oktober 2010

Mandag - Høstferie og avslapping.

Hei!

Ja, nå er det virkelig ferie. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg kjenner det. Jeg savner den feriefølelsen som alltid pleier å melde seg den siste dagen før skoleslutt. Vi har i alle fall ferie fram til søndag.

I starten av ferien skal det ikke skje så veldig mye. Tror jeg må gjøre ferdig noen oppgaver både i politikk og menneskerettigheter og sosiologi. Jeg vet at jeg har tid til det etter ferien, men da kommer det sikkert nye ting vi må gjøre og da kommer jeg til å angre. I tillegg skulle jeg ha lest en del samfunnsfag, i og med at jeg skal opp til jul som privatist. Det vet jeg ikke om jeg har sagt tidligere. Hvis ikke, så har jeg i hvert fall gjort det nå. På torsdag braker det imidlertid løs! Da begynner Deutsch-Norwegisches Jugendforum i Oslo. Jeg gleder meg vanvittig til å se igjen folk og til å treffe nye folk så klart. Jeg har sjekka litt rundt om folk som kommer, men de fleste av tyskerne jeg kjenner kommer ikke dessverre. Takk og lov at det kommer noen folk jeg kjenner. Og vi skal så klart bli kjent med nye folk også. Det er noe av det viktigste. Sist men ikke minst skal det bli ufattelig kult å se Marita igjen! Det begynner å bli en stund siden.

I det siste har det ikke skjedd så altfor mye. Skolearbeidet r en overkommelig og grei mengde, med unntak av psykologien. Den orker jeg seriøst ikke å tenke på. Blir så ubeskrivelig sliten. Forresten; min kjære leselist har kommet hjem fra rens, så nå er det full fart igjen inntil neste gang.

På lørdag møtte jeg ei jente som har meldt at ho ønsker å bli støttekontakten min. Jeg hengte opp en del lapper, og to dager etterpå fikk jeg en telefon. Ho heter Anna og kommer fra Sverige. Ho virka kjempekul. Dessverre blir ho ikke i Norge lenger enn til jul, men jeg vil gjerne at ho skal være støttekontakten min likevel. Da er det i hvert fall i orden for en stund.

Hva interesser utenfor skolen angår, har jeg lest en del bøker. Jeg tror jeg skal slå lydbokrekorden fra i fjor. Tror ikke jeg hørte mer enn 63 i fjor, og jeg tror allerede jeg er over den grensen. Det skal bli interessant å se hvor mange det har blitt etter nyttår. I tillegg følger jeg fortsatt med på litt fotball, mest landskaper selvfølgelig, men liker andre ting også. Jeg har funnet ut at den prøver å snike seg inn i hele meg, og det må jeg absolutt forhindre, ellers kommer jeg til å bli ubeskrivelig sliten. Det fins så absolutt andre ting som heller trenger en større plass i livet mitt. Hehe. Men vi får ta det som det kommer.

Da tror jeg at jeg har fått skrevet ned det aller meste. Skal nok ha litt mer å skrive når jeg kommer hjem fra Oslo. Hvis jeg ikke er for sliten skriver jeg på søndag, men det kommer nok en oppdatering ikke så lenge etterpå i alle fall.
Vi snakkes folk! Kos dere i ferien, og gled dere, dere som ikke har ferie enda! :D

Ingen kommentarer: