søndag 24. mai 2009

Søndag - Finvær og strålende sol!

Heisann!

Nå er det søndag. Jeg kan virkelig ikke fatte det. Jeg VIL at det skal være helg. Skjønner ikke hvor tida renner bort. Hm. Kanskje vi skulle ta oss en snartur å sjekke hvor det blir av den.:P Jaja. Det skal ikke være enkelt.

Onsdagen forløp som alle andre dager. Bortsett fra det herlige faktum at jeg slapp unna mattetimen. Det gjør faktisk dagen ett, nei kanskje to hakk bedre. Jeg digger når det ikke blir noe av matte. Og jeg ser at det kommer til å falle bort noen den neste uka også. Forresten skal jeg jo slutte i år, så jeg skal ikke klage mer over matten.
Da jeg kom på skolen var jeg på tilrettelagt. Det var utrolig koselig. Jeg lagde ferdig kartet mitt sammen med Ola. Vi ble ikke ferdige med kartet før vi skulle dra, og vi er ikke ferdig nå heller. Vi fant ut at vi måtte sette på et par navn til. Derfor må jeg sette i gang å skrive noen flere lapper. Men kartet skal bli ferdig. Det har vi bestemt. Og når vi bestemmer oss for noe, skal det bli noe av. Det går nok som vi vil!
Tysken forløp på vanlig måte. Vi hadde ikke så veldig mye å gjøre. De som kom opp i skriftlig var de i klassen som går i D. Jeg går faktisk ikke i D. Men i alle fall vet jeg at en del begynner å bli litt desperate. Jeg unner dem faktisk ikke at de er nødt til å gå gjennom dette på tirsdag. Men skjønt, hvis jeg hadde fått velge hadde jeg nok valgt å komme opp i tysk. Det hadde faktisk vært litt morsomt å komme opp i skriftlig, for da hadde jeg vært praktisk talt ferdig med skolen dette året. Men sånn skulle det da absolutt ikke gå.
Resten av onsdagen skjedde det ikke en ting.

På torsdag sov jeg en god stund. Det var utrolig deilig! Jeg sto opp og så på en gammel episode av Cæsar. Det synes jeg faktisk er utrolig koselig å se igjen gamle episoder. Jeg liker å huske ting som skjedde og å oppdage ting jeg ikke husker i det hele tatt.
Resten av dagen brukte jeg ikke på så veldig mye. Jeg skrev en god del av reisebrevet mitt fra Tyskland. Jeg tenker at vi er nødt til å få det i avisen snart. Men jeg er så godt som ferdig, bare litt finpuss.

På fredagen irriterte jeg meg litt over at jeg måtte gå på skolen. Følte liksom at halve Norge hadde fri. Haha. Vet ikke hvorfor, men veldig mange skolemennesker hadde faktisk fri.
Dagen forløp med rettslære, norsk og tysk som vanlig. Det skjedde liksom ikke noe begivenhetsrikt, bortsett fra det faktum at jeg har klarte å finne dobbel s på PC-en. Jeg har erobra den og gjort den til min, haha. ßßßßßßßß

På lørdag sto jeg opp sånn passelig tidlig. Tror den var rundt ti. Jeg, folka mine og noen vener dro til Nordbytjærnet. Vi var vel der omtrent hele dagen. Det var utrolig deilig vær og koselig var det også. På hjemveien stakk vi innom noen vi kjenner som bor i nærheten, tok en kaffekopp og en prat. Sånt er alltid koselig.
Da vi kom hjem spiste vi ute. Det var så nydelig vær sjøl om det var sent på kvelden. Jeg synes maten smaker utrolig mye bedre i finvær og når vi spiser ute.
Jeg var vel i seng rundt halv tre tror jeg. Var ikke så veldig trøtt som på fredagen.

Jeg sto opp rundt halv elleve i dag. Det kjentes faktisk herlig sjøl om jeg visste at det var søndag. Vi spiste frokost ute. Været gjør meg utrolig glad, sjøl om jeg vet at vi har en del igjen før ferien kan nytes for fullt.

Nå sitter jeg bare her og slapper av. Har ikke så veldig masse jeg føler at jeg vil gjøre. Men vet at jeg burde begynne å skrive litt på matteforedraget mitt. Jaja. Skal vel prøve og få gjort det, men jeg klarer av en eller annen grunn ikke å ta det så veldig alvorlig. Nå skal vi vel snart spise middag, tror jeg. Også skal jeg ta en prat med Marita. Det er så utrolig lenge siden.

Framover skjer det en del. Mandag får vi vanlig skoledag. Tirsdag skal vi til Lillestrøm for å følge en rettsak. Onsdag skal vi på en annen ekskursjon til Oslo. Det var noe med et museum tror jeg. Så det blir ikke så mye skole denne uka. Det er jeg virkelig ikke så lei meg får.

Vi får snakkes siden. Nyt resten av helga!

Ingen kommentarer: