torsdag 28. mai 2009

Torsdag - Snart helg!

Hei!

Da var det torsdag. Det er jeg i grunnen veldig fornøyd med. Nå gleder vi oss til helg!

Denne uka begynte ganske slitsomt. Mandager er utrolig slitsomme! Jeg halvsov hele dagen tror jeg. Men det gikk da på et vis det også. Ettermiddagen ble brukt på å lese en ny bok jeg har fått lånt ”Meine freie deutsche Jugend”. Den handler om en forfatter som skriver om sin ungdom etter murens fall. Det er en spesiell historie. Anbefaler den på det sterkeste!

På tirsdag var vi på rettsak. Det var helt annerledes enn jeg hadde tenkt meg. Det forsto jeg på de andre også. Alle hadde sett for seg en helt spesiell personlighet. Men, der tok vi alle feil. Den tiltalte var et helt vanlig menneske. Altså; jeg forsto at han var et normalt menneske, men jeg hadde forestilt meg en person med sløve tendenser og nerver. Grunnen til at jeg så for meg noe slikt var av de grunnene at han gikk på rusmidler og ble tatt for en del av det. Nerver har man vel når man sitter i retten, det er vel i grunn forståelig. Men det la vi ikke så godt merke til heller. Vi ble ferdige ganske fort. Han svarte ja på alle tiltalepunkter. Det gjorde at det ikke ble tilkalt mange vitner, bare ett, faktisk. Vi gikk rundt halv tolv. Vi fikk også beskjed om at han nok blir dømt, og at vi får dommen tilsendt. Jeg følte at vi fikk lært en god del av å være med på denne rettsaken.

I går trodde jeg at vi skulle på ekskursjon, men det var visst ikke før neste onsdag. Hm. Jeg er flink til å rote med sånne ting jeg skal huske. Det skjer altfor mange ting nå for tida.
Men i alle fall. Jeg stakk bort til tilrettelagt og vi fikk ferdig kartet. Men nå har det dukket opp en del nye ideer og det betyr sånn egentlig at kartet ikke blir ferdig likevel. Vi skal sette på alle delstatene også. Og det kan ta sin tid. Vi fikk også sett litt på bilder. Må jo finne noen bilder til reisebrevet mitt.
På kvelden var foreldre og elever til alle som hadde vært i Tyskland samla på tilrettelagt. Det var både koselig og trist på samme tid. Vi så på bilder og videoen fra turen. Det var så utrolig koselig å høre kommentarer til bildene, komme med kommentarer og å høre stemmen til folk jeg husker på videoen. Men det var så innmari trist samtidig. Det føles så vondt, som om savnet fosset innover meg igjen. Såret, som hadde fått en tynn skorpe over seg, sprakk og blødde utrolig. Kan ikke huske at det har gjort så vondt noen gang!

I dag skjedde det ikke mye. Jeg fik endelig hatt den muntlighøringa i historie. Det var da sannelig på tide! Den ble nesten utsatt til neste torsdag, men det klarte vi heldigvis å få avverga. Det gikk i alle fall utrolig bra. Er fornøyd!

Ellers har det ikke skjedd så utrolig mye. Jeg holder på å stresse med siste innspurt før ferien. Orker i grunn ikke å skrive for mye om det nå. Mista skrivelysten i dette øyeblikk. Vi får ta det igjen senere.
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer: