fredag 6. august 2010

Fredag - Mitt første innlegg som 19-åring og mitt første innlegg i Wien.

Hei!

Jeg hadde store planer om å skrive blogg i går, men det ble det ikke noe av, dels fordi vi fikk en del besøk og dels fordi jeg måtte pakke og gjøre meg klar til hjemreisen.

I går fylte jeg altså 19. Det føles litt greit og litt merkelig. Jeg trivdes faktisk veldig godt som attenåring. Jeg synes i grunn ikke at vi trenger å bli eldre. Haha. Det er en sensasjonelt god alder! Og selvfølgelig: Tusen takk for alle kjempekoselige og utrolig omtenksomme bursdagsmeldinger! Kjempeglad i dere alle sammen! Jeg må spesielt få lov til å nevne meldingene jeg fikk fra mine tyske venner, på norsk! Sie schreiben sehr gut Norwegisch! Ja, det er faktisk sant. :D Men jeg ble like glad for alle gratulasjonene. Ikke tro noe annet.

I går var jeg ganske trøtt og sliten. Det hadde sikkert noe med at jeg ikke sov så veldig. Av og til pleier jeg å høre lydbok uten å gjøre meg klar til å sove. Da sovner jeg, våkner sånn cirka to timer senere og ikke snakk om at det blir noe søvn på meg etter det. Dette vet jeg imidlertid, men jeg pleier ofte å gjøre den samme tabben.

Det førte altså til at jeg var veldig sliten da vi fikk besøk i går. Men det betyr ikke at det ikke var koselig for det. Vi spiste kake, prata og hadde det bare koselig. Jeg fikk forresten litt gaver og, superkoselig! Tida hadde visst løpt fra oss fant jeg ut. Før jeg visste ordet av det var det tid for å si farvel for i år. Det var tristere enn det pleier, med tanke på at sommerens opphold ikke har vært så ille som det pleier. Jeg savner faktisk folk allerede!

I tillegg fulgte jeg med på fotballkampen Stuttgart - Molde. Ja, jeg tuller ikke. Jeg har virkelig blitt sprø. Forstå det den som kan. Molde holdt ledelsen en god stund, og en god stund så det også ut som de skulle vinne og gå videre til Europa League. Det gjorde de altså ikke. Stuttgart vant på håret. Hurra! Der var kvelden min fullkommen.

Hva de foregående dagen angår, var de ganske stille. Det ble egentlig mest avslapping og en tur på bading. Jeg digger badeanlegget vi pleier å dra til. Det er ganske mange fine bademuligheter og fint vær var det også. Jeg fikk både mer farge og noe inni granskauen mye flass. Men nå er det heldigvis over.

Vi dro rundt to i dag. Flyet til Wien gikk 20 over tre, og nå sitter jeg altså her i Wien og venter på flyet som skal fly oss hjem til Gardermoen og Jessheim. Jeg må bare få lov til å si hvor mye jeg gleder meg til å komme hjem.
Noe av det jeg gleder meg mest til og som jeg har savna:

Senga mi. Senga mi i Bosnia er ikke så verst, men ingenting kan sammenlignes med senga mi som jeg sover i hele tida.

Kjøkkenet. Jeg digger å lage mat hjemme på kjøkkenet vårt i Norge. Der vet jeg hvor alt er og hvordan alt skal gjøres. Det kan heller ikke sammenlignes.

Den store leselista mi. Sorry, Easy Braille. Det er ikke noe i veien med deg. Bruker deg jo på skolen hver dag, men hjemme dominerer Braille Star 80.

Å lese punktbøker. Jeg rakk ikke å hente boka jeg hadde bestilt for ferien, så nå skal den leses. Gleder meg veldig!

Folk. Jeg savner folka jeg omgås til daglig. Nå er jeg vant til å savne folk, men dette er noe helt spesielt.

Sånn! Der var de viktigste tingene sagt. Nå tror jeg at jeg skal avslutte her og vente ferdig til vi skal sjekke inn.

Vi snakkes folkens!
Ha ei fantastisk helg!

Gratulerer med gårsdagen Tina og Lena!

Ingen kommentarer: