søndag 1. august 2010

Søndag - Sommervær og litt hjemlengsel.

Hei!

Nå er det søndag morgen, eller lørdag natt. Kommer an på hvordan man ser det. Hvis jeg hadde vært et fornuftig menneske (noe jeg ikke er) hadde jeg vært i seng. Men det er jeg altså ikke.

Tida går så utrolig fort. Jeg vet at den bruker å gå veldig sakte når jeg er i Bosnia, men det har faktisk gått utrolig bra i forhold til det det pleier. Jeg skal absolutt ikke klage. Står det bra til med ferien deres også, forresten?

Lørdag dro vi for å besøke besteforeldra mine. Det var utrolig koselig, men kaldt. Jeg ble litt sjokka faktisk. Her i Sarajevo var det glovarmt, men der borte blåste det og var kaldere enn det pleier å være enkelte ganger i Norge. Da kan dere tenke dere sjøl.

Søndagen dro vi til Kroatia for å bade. Det ble halvveis mislykka. Vinden blåste så ille at en nesten ikke kunne hva en sa eller holde på tingene våre. På den andre siden var det mye sol, så soling ble det. Vind i kombinasjon med sol betyr raskere solbrenthet, sies det. Og jeg skal love dere at det stemmer. Jeg tror aldri jeg har vært så solbrent i mitt liv. Den kvelden lo jeg i senga og skalv og kjente hvor vondt det faktisk var. Den natten definerer jeg som en av de verste i mitt liv.

Mandagen følte jeg meg bedre sjøl om jeg var plaget av svimmelhet. Jeg kunne praktisk alt ikke gå noe sted. Heldigvis ble det bedre utover dagen. Men ble ikke særlig mye sosialitet og mat på meg da. Jaja. Av og til må det være lov å føle seg dårlig. Men jeg fikk da snakka litt med folk og vært litt generelt sammen med familie og venner.

På tirsdag dro vi hjem. Det var jeg glad for. Jeg savna veldig å ligge i min egen seng. Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig for å dele rom med mange mennesker, men overleves en og annen gang.

De siste dagene har ikke gått med til så mye. Jeg har pleid solbrentheten en del og det har blitt mye bedre. Nå flasser jeg bare, og det er ekkelt. Tenk å se på at huden faller og ikke minst kjenne at den faller av når du klør deg på armen. VRÆÆÆL! Tror jeg har litt flassfobi.

I ettermiddag var vi på et stort kjøpesenter og handla inn en del ting vi skal ha med oss hjem til Norge, saker og ting som er billigere her eller ting som ikke er å få tak i i Norge. For mitt vedkommende bestod kjøpet i 6 tyske sjokolader Haha. Jeg vet jeg er sprø, men det er faktisk noe av det beste jeg vet. Kan ikke noe for det. Det skjer heldigvis ikke så ofte, så føler at jeg kan tilgis av eventuelle misfornøyde mennesker.

Jeg vet ikke helt hva resten av ferien skal brukes til. Vi reiser hjem 6.august, og 7. reiser jeg til Lena for å feire bursdag. Det blir koselig. Vi har bursdag samme dag, faktisk.

Nå tror jeg at jeg har fått ned det meste. Er vel på tide å komme seg i seng om ikke så lenge.
Vi snakkes!

Ingen kommentarer: