mandag 1. juni 2009

Mandag - Sløvhet på virkelig høyt nivå!

Heihei!

Nå er det mandag. Den koselige og absolutt fortjente langhelga er snart over. Det er virkelig trist.

Sist jeg skrev var jeg ikke i bloggskrivingshumr. Jeg er ikke i ordentlig bloggskrivingshumør nå heller, men det er i alle fall mye bedre enn sist. Jeg tror innlegget denne gangen skal bli noe mer brukbart enn det forrige.

Fredag skjedde det ikke så veldig mye. Jeg var utrollig trøtt da skolen begynte klokka 08.40. Rettslære var heldigvis ikke så veldig krevende da. Vi skulle dele oss i grupper, ha vært vårt kapittel å lage quiz til de andre. Det var egentlig ganske morsomt. Vi fikk strafferett. Det som var mest interessant var å repetere ting vi har hatt før. Det kan vi trenge. Jeg har en følelse av at jeg muligens kan komme opp i rettslære. Vet ikke hvorfor, men det ligger og murrer i magen. Vel. Jeg vet ikke hvilken plass vi kom på, men vi var visst ikke så veldig flinke. Jaja. Det betyr i med andre ord at jeg må repetere om ikke så altfor lenge.
I norsken var det et utrolig kaos. Læreren hadde ikke tid til å være der store deler av timen. Det betyr at alle bråkte og laget noe forferdelig kaotisk styr i klasserommet. Jeg klarte likevel å skrive ferdig eventyranalysen min. Det er nok lurt i tilfelle det blir sjekka.
Jeg dro hjem til lunsj fordi det ikke ble tysk på oss. Jeg skal ikke nekte for at det var utrolig deilig.
Dagen ble egentlig ikke brukt på noe særlig. Jeg satt og hørte lydbok, slappa av og skrev litt dikt. Det var utrolig herlig å få skrive. Jeg kjenner at ting blir så mye bedre. Det er ikke alltid så lett å si ting alltid. Noen ganger er det helt umulig å uttrykke ting når man gjerne vil eller blir spurt. Men dikt er en av de tingene som hjelper meg utrolig.

På lørdag var jeg oppe rundt ti. Folka mine og noen vener av oss dro til Vormsund. Jeg var med og kjørte båt dit vi skulle slå leir. Det var utrolig morsomt. Noe av det beste var at jeg kunne kjøre båten. Det er faktisk ingen sak å kjøre båt bare man får vite når man skal svinge til høyre eller venstre. Vi ble der helt til seks på ettermiddagen. Jeg kjente rimelig godt at jeg var brent.
På kvelden spiste vi ute på verandaen. Det smakte utrolig herlig! Jeg ble sittende utover natta og prate med folk på MSN. Det var så koselig å høre andres glede over sommeren! Det ble også enda mer diktskriving.

I går hadde jeg egentlig ikke lyst til å gå ut. Jeg var meget brent og ville helst sitte inne. Dessuten var jeg ganske motivert for å øve til matteprøve, men det ble dessverre ikke godtatt med det første. Men det ble da koselig på Vormsund i går også. Jeg ble bare enda mer solbrent og båtkjøring sto høyt i kurs denne dagen også. Vi var ikke hjemme før halv åtte.
Jeg ble sittende å snakke med folk utover kvelden. Lena ringte litt og vi hadde en meget spennende prat. Tusen takk, vennen! <3 Det var utrolig koselig. Og når vi snakker om det: Lena kommer hit dagen før skriveleir, så vi får en hel dag, natt og formiddag til å ha noen spennende samtaler. Det gleder jeg meg utrolig til! Våre samtaler er særpregede og virkelig spesielle.

I dag sto jeg ikke opp før halv tolv. Tok en titt på den gamle Cæsarepisoden som gikk rundt kvart på tolv. Det er alltid koselig å se på. Ellers har jeg ikke gjort så veldig mye. Jeg prøvde å øve litt til matteprøve, men det gikk litt dårlig. Jaja. Jeg får bare ta det som det kommer. Det er min siste for all framtid! Jeg kan virkelig ikke tro det!

Framover vet jeg ikke helt hva som skjer. Har bestemt meg for å ta det som det kommer. Nå tror jeg at jeg skal øve litt mer til matteprøve. Man skal jo ta ting litt alvorlig.
Nyt den siste dagen, folkens! Vi snakkes!

Ingen kommentarer: