lørdag 13. juni 2009

Lørdag - Helg, snart eksamen og ferie!

Heisann!

Nå er det lørdag. Det er jeg utrolig glad for! Dette er faktisk den siste helga før ferien. Det er helt sykt å tenke på at neste helg har vi ikkje bare helg men ferie i tillegg.

Vel. Hva har skjedd i det siste:
På mandagen skjedde det ikke så utrolig mye. Jeg slapp gymmen og det er jeg glad for. De er slitsomme nok utan gymmen. Ja, mandagene altså.
Lærerne har fått vite hva vi skal komme opp i. De kan ikke si noe selvfølgelig. Men vi har fått ganske mange klare hint. Og hvis hintene stemmer ser det
ut som jeg må belage meg på å slå på språkbatteriet! Jeg gleder meg ikke akkurat til noen eksamen, men av tre onder er tysk faktisk det aller beste som
kunne skjedd.

På tirsdag hadde jeg ikke matte. Det var slett ikke å forakte. Jeg hadde bare den ekstra tysktimen jeg pleier å ha. Nå er det et faktum! Påmeldingen til
”Durch die Wand” ble skrevet ferdig og sendt! Jeg er så utrolig spent på om jeg får være med. Det står at vi kommer til å få svar senest 30.juni. Det kribler
i meg.
På ettermiddagen snakka jeg litt med Marita. Det var koselig. Lenge sida! Tradisjonen vår blir ikke holdt i hevd. Det er litt vanskelig nå i disse tideer.
Dessuten leste jeg program for skriveleir. Nå er jeg veldig spent! Det skal visst skje en del spennende!

På onsdag hadde jeg bare en mattetime. Det ble ikke noe matte. Vi snakka litt og gikk en tur. Koselig! På tilrettelagt satt jeg sammen med Bjørn i to timer
og snakka om teksten til avisa og sjekka litt bilder. Vi hadde det egentlig utrolig kult. Ja, jeg vet at jeg er treig. Reisebrevet skulle være sendt for
en stund siden, men jeg har vært skikkelig treigt. Har bestemt meg for å bli ferdig før mandag før vi kommer opp. Ellers blir det ferie før noe blir gjort
og det vil jeg helst ikke.

Etter skolen dro jeg til spenst sammen med Anneli (dattera til gymlæreren min). Jeg var ganske motivert for trening, så det passa utrolig bra. Jeg syns
Anneli var veldig koselig. Håper vi får trene mer sammen siden.

På kvelden gikk jeg tur sammen med Jon. Koselig det også. Jeg ble ganske sliten, men det var deilig å gå en tur. Jeg trengte det. Det skjer dessverre ikke
for ofte.

I går dro vi fra skolen rundt elleve. Vi skulle på padle- og overnattingstur. Det var en del negative bemerkninger om turen, så jeg følte meg ikke akkurat
så veldig positiv sjøl. Men det gikk ikke så dårlig. Padlinga varte veldig lenge, men gøy var det likevel. På kvelden grilla vi og prata. Jeg sov i telt
sammen med Daniel, Milly og Elena. Det kan ikke sies annet enn at det var morsomt. Vi var ikke så mye sammen med d-klassen som også var sammen med oss
på tur. Man kunne godt se kløften mellom klassene. Men tror de fleste hadde det noenlunde bra. Vi satt og snakka og hadde det for det meste ok hele kvelden. Eg satt saman med gjengen av ”de som snakker med alle” i klassen min. Det var meg, Daniel, elena, Milly, Vetle og Ole Martin. Vi spilte kort og hadde det ok. Det vil si, de andre spilte kort. Eg var ikkje så smart at eg hadde huska å ta med kortene mine. Det skal eg i alle fall huske til neste gang. Da får eg også være med.

De fleste hadde også sovet ganske dårlig. Jeg var blant det flertallet. Men det har egentlig godt ganske greit. Vi dro hjem rundt elleve, etter at vi hadde
frosset ganske lenge. Jeg sto opp rundt seks. Følte liksom ikke for å sove mer. Det hjelper ikke å ligge der å vente på at tida skal gå når man fryser og tenker på at man snart er hjemme og tilbake i sin egen seng.

Vi var i alle fall hjemme rundt halv ett. Det var deilig. Jeg gikk i dusjen, la meg og sov og hørte lydbok. Det gikk i grunn ganske bra egentlig. Btw så har jeg svart
på mail fra Chemnitz og det gleder meg hlt inn i hjertet og sjelen å høre at folka der har det fint! Håper dere andre også har det supert!

I dag har det imidlertid ikkje skjedd så veldig mye. Eg har sløva noe utrolig. Gått fram og tilbake, hørt musikk og ligget i senga og hørt ”It Girl” 2. Den er utrolig bra. Eg må si eg liker betre den andre serien ”gossip Girl”, men den er ikkje så verst denne heller.
Skal snart begynne å lese til eksamen. Greitt å være ute i god tid.

Da tror jeg at jeg har skrevet det aller viktigste. I helga skal jeg lese tysk. Jeg er utrolig innstilt på det nå og føler faktisk at det er bedre å lese
nå enn å vente til mandagen. Das gefällt mir!

Da snakkes vi mer senere, folkens!
Ei fantastisk fin helg!

Gratulerer så masse med dagen, Natalie, Rita og Trond! Håper dere får en superfantastisk dag!

Ingen kommentarer: