søndag 9. august 2009

Søndag - En liten oppdatering.

Hei!

Nå har jeg vært hjemme noen dager og det er virkelig ubeskrivelig herlig. Det er utrolig koselig å være på besøk hos folk, men det aller beste med det hele er å komme hjem etter nesten en måned!

Tja. Vet ikke helt hva jeg skal si. Dagene har gått i ett, og jeg har en følelse av at de kommer til å fortsette å gjøre det fram til skolestart. Det er seriøst helt sant; den fantastiske ferien vi har gledet oss sånn til er over. Uforståelighet!

La oss begynne:
På onsdag våknet jeg rimelig tidlig, tror den var halv ti. Det var så absolutt noe jeg hadde imot. Jeg hadde store planer om å sove i minst fem timer (tatt i betraktning hvor sent jeg la meg og hvor tidlig jeg måtte opp). Men det ble altså ikke mer enn 3,5 timers søvn på meg. Tror nå det gikk rimelig greit likevel.

Helene kom i tolvtida og vi ble sittende å snakke ei stund. Vi sees tross alt ikke så ofte lenger. vi stakk en tur på butikken og kjøpte snop og litt sånn. Dette litt sånn, har jeg virkelig ingen planer om å utdype! :P
Til slutt stakk vi en tur på kroa og tok oss en liten brus. Det var så utrolig varmt ute. Brus smaker sjeldent så godt som når det er varmt og man kan nyte den ute i finværet.

Helene stakk i femtida og jeg ble sittende og kjøle meg ned ute i trappa hjemme hos søskenbarna mine. Siv kom og henta meg i halv sekstida og vi dro hjem til dem. De har fått seg firehjuling. Det var seriøst utrolig kult å kjøre en tur med firehjulingen, kjenne vinden blåse i ansiktet, og det fantastiske suget når vi svingte og bråbremset.
De har også en liten gutt som jeg sikkert har nevnt, Jonas. Han er blitt ett år og fem måneder, og virkelig en villstyring. Han er så opptatt av alt og nysgjerrigheten er ikke til å stoppe. Det beste han vet er visst kaffe. Helt utrolig, en liten unge på litt over ett år som drikker kaffe.
Vi spiste jordbær med fløte og sukker og drakk selvfølgelig kaffe. Vi fikk snakket om en del saklige ting også. Det er så deilig å snakke etter et halvt år!

Jeg var hjemme igjen i titida. Da kom alle hjem hos søskenbarna mine +en annen familie som bor like ved. Kjenner dem ikke så godt, så vet ikke helt hva jeg skal si. Vi hadde uansett en koselig kveld med snakking, litt drikking og en del kakespising. Jeg ble veldig mett i alle fall. Jeg var egentlig rimelig trøtt, men klarte da å holde meg oppe. Kroppen tenker ikke på at man burde holde seg våken. Den følger sitt vanlige mønster og når den ikke har fått søvn klager den. Det hadde jeg full forståelse for. Uansett; jeg fikk en del søte bursdagsgaver, tusen takk, alle sammen! Jeg er mer enn fornøyd!

Folka stakk i ettida og jeg satt oppe på rommet mitt og vurderte hva jeg skulle ta meg til. Kom egentlig fram til at det ikke var noe poeng i å legge seg til å sove. Måtte likevel opp rundt fem. Så det ble til at jeg pakket, hørte musikk og chattet. Kult nok det også. Det var så vidt jeg fikk plass til alle tingene mine, seriøst...

Hjemturen er det egentlig ikke så mye å si om. Den bestod for det meste av soving, musikkhøring og meldingsskriving. Jeg ble henta på Gardermoen av våre kjære venner på Jessheim (som jeg for øvrig ikke hadde sett på en måned).

torsdagen bestod egentlig ikke av annet enn sløving, soving og spising. Koselig var det likevel. La meg ganske tidlig da.

På fredag sto jeg opp rundt halv ti. vi reiste til Strømmen for å levere PC-en min til reparasjon. Det gikk rimelig knirkefritt. til slutt tok vi turen til posthuset for å hente bøker jeg hadde bestilt i NLB. Ante virkelig ikke at jeg hadde bestilt så mye. Jeg fikk et lite sjokk, men det var ingenting sammenliknet med det de stakkars postmedarbeiderne fikk da de fikk se de to koffertene og bagene med bøker. Hehe, rommet mitt er stappfullt! Vel. Vi fikk da buksert alt inn i bilen.

resten ev den dagen gikk med til TV-glaning og spising. Mamma og pappa kom hjem sånn i titida. Det var utrolig koselig å ha folka mine tilbake etter nesten to uker.

I går skjedde det ikke noe særlig. Jeg sov veldig mye av dagen og hørte en del på ”Arvesynd”. Jaja, enkelte bøker går visst i gjenhør for tida. Jeg fikk også ordna med nett på den stasjonære PC-en. Det var utrolig deilig. Greit å slippe å vente på den bærbare. Vet aldri hvor lenge jeg må vente. Dessuten har jeg funnet ut at det er greit å avlaste den av og til. Den blir sliten av å brukes både på skolen og hjemme.

Dagen i dag har stort sett gått med til lydbokhøring, spising og altfor mye sløving. Jeg fatter virkelig ikke hvordan skolen skal takles. Må vel prøve så godt det lar seg gjøre. Jeg har forresten funnet ut at jeg må trene aktivt igjen nå som jeg er tilbake på heltid. Trenger å holde på gymkarakteren. Har liksom ikke rå til å la den gå ned.

Da tror jeg egentlig ikke at jeg har så mye mer å si. Håper dere har hatt det supert og at dere forstår at dere bør nyte de siste dyrebare dagene av ferien!
Vi snakkes! :D

Ingen kommentarer: