onsdag 19. august 2009

Onsdag - Det gode liv er over!

Ja, da var vi godt i gang igjen! Det føles litt merkelig etter den lange og herlige sommeren vi fikk, men det føles kjempegodt også. Jeg har savnet de daglige tingene vi gjør som vi ikke gjør i ferien, f.eks å glede seg til helg. Det er noe helt eget ved akkurat det. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men dere kjenner nok igjen følelsen.

slutten av sommerferien ble ikke brukt på noen verdens ting! Kan ikke en gang skryte av at jeg har prøvd å gjøre noe. Det har jeg altså ikke. Men nå har jeg planer om å skjerpe meg litt. Må inn i riktig døgnrytme igjen. Det er helt umulig omtrent.

Vel: I dag startet vi rundt elleve. Den vanlige talen til rektor var det første vi fikk inn da vi startet. Den var litt annerledes enn i fjor, men utrolig viktig. Jeg følte at det hjalp litt på starten.
vi startet med å snakke om klassemiljø da vi kom til klasserommet. utrolig viktig. Vi tar de samme reglene som i fjor. Det er vel like greit.
Etter lunsj var de andre på biblioteket. Jeg åpnet en kjempeeske med bøker jeg har fått. Og vet dere hva? De enste bøkene jeg har fått, er tyskbøkene. Det er ikke til å tro. Elleve bøker var det. Men det triste er at det ikke blir tysk på meg, men jeg har store planer om å lese sjøl. Gleder meg masse!
Siste timen ble ikke brukt på annet enn gjennomgang av skoleregler og elevbok. rimelig greie saker.

Da jeg var hjemme igjen, kom et en koselig overraskelse i posten. Det var ”Halleluja Live - volum 2”, den nyeste CD-en til Gitarkameratene. Den snille og gavmilde giver var min kjære Ida! Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg ble. Tusen, tusen takk, ubeskrivelig herlige menneske! <3

Ja, nå har jeg hørt en del på den nye CD-en min, slappa av og sett på TV. Jeg kjenner at døgnrytmen er på vei tilbake til normalen, og det er bra. Vi starter for fullt i morgen. Torsdagene er helt fulle for mitt vedkommende.

Nå skal jeg nyte resten av kvelden. Vi snakkes, kjære mennesker!

Ingen kommentarer: