søndag 25. januar 2009

En herlig helg!

Hei!

Nå er det en stund siden jeg har skrevet sist. Det er for så vidt fordi det ikke har skjedd så mye den siste uka. Onsdagen og torsdagen gikk vel som alle andre dager, med timer, venner, historieprøve (fikk 5!), og ellers lite av betydning.

På fredag begynte vi med en dobbelttime i rettslære. Vi begynte med ”Ansettelse”. Det r veldig viktig. Vi må jo vite hvordan vi ansettes, gjør det på jobbintervju og den slags ting.
Etter rettslære hadde vi en dobbel med norsk. Den gikk som vanlig utrolig sakte. Jeg har ikke noe imot norsk, men av og til kan det gå forbanna sakte. Jeg leverte inn stilen min om et eller annet skuespill vi har sett film av for ikke så lenge siden. Jeg er ikke så fornøyd med stilen, men det er ikke den verste.
Så var det en fritime. Den brukte jeg bare på avslapping og egentlig ellers lite av betydning.
Så kom tysken til slutt. Jeg kan ikke tro det, men jeg har seriøst endra mening om tysken. Jeg har aldri likt det noe særlig. Det kan ha noe med at det har vært så sinnssykt dårlig tilrettelagt. Jeg har fått en utrolig god tilrettelegging nå, egentlig. Vi hadde et hørespill fra krigen. Det var veldig spennende. Jeg må nok lese litt på egen hånd, med tanke på at jeg reiser.

Da jeg kom hjem, satte jeg meg til å vente i det uendelige. Folka som skulle hjem fra Huseby ble forsinka. Men endelig fikk jeg da telefon fra Lena om at de var framme. Vi dro og henta henne litt på fem. Vi var hjemme i fem-tida.
Starten av den herlige helga ble brukt til herlig skravling. Vi utveksla nytt og snakka om ting som hadde skjedd før. Vi sees dessverre altfor sjeldent. Vi spiste middag også. Så babla vi enda mer og lo, skreiv SMS og snakka enda mer PRIVAT-prat. Tar dere hintet, folkens?
Vi sovna egentlig ganske så tidlig. Vi la oss i tolv-tida og hørte på ”Arvesynd”. Lena sovna i løpet av ti minutter. Jeg lå og hørte på til ett tror jeg.

Siden vi sovna tidlig, våkna vi ekstremt tidlig på lørdagen også. Vi var oppe halv elleve. Vi vokna klokka halv ni, men det er deilig å ligge i senga å skravle litt. Vi spiste frokost straks vi sto opp.
Egentlig hadde vi tenkt oss ut en tur, men det var forrykende uvær ute. Det blåste og snødde noe aldeles forskrekkelig. Derfor ble vi inne.
Vi snakka en hel masse. Det virker som om vi ikke får nok å snakke om. Det r ikke til å tro!
Vi så også film, ”Takk av kvinnen”. Den har jeg sett før, men den er ikke så ille. Det er synstolkning på den, så det er nok en del av grunnen til at vi så på den.
Etter det snakka vi med Munnti i telefonen. Det er lenge sida jeg har snakka med han. Koselighet!
Vi spiste middag etter det igjen. (Jada, det er bare å ramse opp). Det var fisk. Det r ikke så verst, til å leve med, liksom.
Så ble det mer babling og latter. Vi er veldig gærne, for å være ærlig!
Halv åtte så vi på Carl & Co. Det r morsomt, men litt teit av og til. Så så vi på TV Norge. Der gikk det et program om en blind gutt i California. Han var flink til å navigere etter klikkelyder, sånn som delfiner. Men de hadde trøbbel med han, fordi han ikke ville bruke stokk. Et veldig spennende men ikke uvanlig tema når det gjelder oss. Vi spilte også kort mens vi så på. Jeg vant første runde. Så droppa jeg ut av andre for å dusje og ta en pause. Jeg er ikke en sånn som stresser med å vinne mer enn en gang, hehe. Det holder med første runde.
Vi Gikk inn på rommet og sang etter kortspillinga/tv-seeinga. Det var absolutt sosialt og genialistisk! Jeg digger synging og prating, og særlig latter og brøling.
Vi sovna vel egentlig ikke før i tre-tida.

I dag tidlig, våkna vi ikke så seint, egentlig. Vi vokna klokka ni. Jeg sto opp nesten med en gang. Lena halvsov og skrev SMS. Da Lena sto opp, spiste vi frokost. Så ble det egentlig bare mer av det vi holdt på med i går.
Vi dro av sted til Gardermoen litt over to. Det ble skikkelig stress fordi vi gikk feil vei, og toget holdt på å kjøre. Vi måtte løpe vanvittig fort for å rekke det. Det var litt gøy og hoppe rundt på trulletrapper og vanlige trapper, ut gjennom dører og bort til toget. Litt skummelt var det også. Det nekter jeg ikke for.

Da jeg om hjem, gjorde jeg ikke så mye. Var vel egentlig veldig trøtt. Jeg er fortsatt ganske så trøtt, men det er ikke noe vits i å sove. Da blir det ikke særlig greit seinere i kveld. Jeg har pakket ned det aller meste nå, og har ikke mye igjen. Jeg gruer meg litt til å dra med fly i morgen. Det skal vel gå bra. Man må jo vende seg til det meste.

Da var det vel egentlig ikke så veldig mye mer å si. Jeg må vel gå og gjøre ferdig resten. Det er best å være mest mulig ferdigpakka så det ikke blir noe særlig stress i morgen. Jeg skal ta meg en tur på skolen de to første timene. Rettslære må man holde seg oppdatert på. Må visst ta med boka og lese litt på kurs for å være klar til neste mandagens prøve.

Vi snakkes om en uke, folkens!
Ha ei super uke!

Ingen kommentarer: