tirsdag 20. januar 2009

Tirsdag - Sliten, men ok.

Hei!

Nå jah… Nå er det tirsdag og uka er godt i gang. Jeg synes egentlig ikke at det har gått så sinnsykt ille. Tror visst ikke jeg mener det jeg sa i helga, om at alt bare er skrekk og gru. Det var liksom sånt jeg presterte å si da det sto på, for å si det sånn. Hva var det jeg sa? Dramaqueen!

I går skjedde det egentlig ikke så veldig mye. Vi starta med rettslære. Nå holder vi på med Arbeidsrett. Det er egentlig veldig spennende. Det handler om hvilke retter og plikter vi har når det gjelder arbeidsliv, hva som er diskriminering og ikke, og den slags ting. Vi holder akkurat på med diskriminering. Det er en bit av det jeg synes er veldig spennende. Vi har jo snakka en del om diskriminering i NBFU.
Timen etter, ringte jeg Handy Tech, og fikk hjelp med leselista. Det var så absolutt ikke noe problem. Det gikk smertefritt. Så egentlig skjer det en del positive ting også da. Alt er jo ikke bare helt på jorde…
Så fulgte dagen videre. Matte (ikke særlig spennende), tysk (sånn som det pleier), gym (turn).

I dag starta jeg med matte. Det gikk i grunnen veldig greit. Lærte noe nytt, sånn som jeg pleier nå for tida. Det går egentlig mye bedre enn det har gjort.
Så fulgte en støttetime i tysk. Den er bare for å oppsummere ting som skjer og for å rette teksten vi hadde fredag. Det er så mye lettere å rette muntlig med læreren til stede. Jeg er glad for denne timen.
Så stakk jeg bort på tilrettelagt og var der. Det var som vanlig überkoselig! Vi spiste, snakka og sang i dag, faktisk. Det var utrolig kult. Jeg liker å synge, og jeg liker å være litt barnslig av og til. Det er det ikke så ofte jeg får muligheten til å være.
Da jeg kom hjem, slappa jeg litt av. Så satte jeg i gang med å høre historiesider i boka. Jeg HATER virkelig daisy-bøker i historie. Ja. Jeg vet at hate er et sterkt ord, men denne gangen mener jeg det virkelig. Jeg har endelig kommet meg gjennom det, og tatt notater. Burde vel egentlig øve litt nå da. Det er faktisk i over i morgen jeg skal ha denne prøven. Men jeg tenker nok det skal gå fint.
Jeg så også Cæsar i kveld, som vanlig. Det er veldig typisk for meg, faktisk.

I morgen starter jeg litt senere. Det er utrolig herlig!
Vi snakkes!

Ingen kommentarer: