mandag 10. november 2008

Positivitet =Styrke.

Heisan.

Nå er en ny uke i gang. Jeg våknet i dag tidlig og hadde mest lyst til å bli liggende i senga! Syntes liksom alt virket så grått og trist. Kanskje det har noe med det forferdelige været ute. Det er ikke noe særlig hyggelig å våkne til plaskende regn og vind. Ikke var det godt å komme ut heller. Mandager er ille nok i seg selv, om ikke vi skal få grått og trist vær attpåtil. Jeg bestemte meg på vei til skolen for at jeg skulle prøve med litt positivitet. Da kjente jeg straks at jeg ble mindre tung til sinns, og det virket faktisk som om alt ble lysere og bedre. Til og med mandager var til å holde ut når man forsøker med noen positive tanker.

Vi hadde rettslære i første time i dag. Det var den vanlige morgentrøtte gjengen som satt der. Faktisk var vi verre enn vanlig. Vel, jeg tror ikke jeg var verre enn vanlig. Jeg kan ikke bli verre! Bestandig, hver eneste søndag, sliter jeg med å få sove om nettene. Det funker bare ikke. Men har egentlig vendt meg til det for å være ærlig. Vi holder på med arverett. Det er veldig spennende, hvem som arver etter de som er døde, lover og rettigheter rundt testamentet osv. Orker ikke sitte her å bruke kvelden min på å forklare dette. Vi jobba med noen oppgaver. Jeg fikk til det meste tror jeg. Snakka litt med Elena og Eilen om det etter timen. Elena er ei kjeeempegrei jente som jeg går i klasse med!:) Ble kjent med henne ganske tidlig. Vi pleier å henge litt sammen av og til. Eilen går i parallellklassen min, tror jeg da. Henne kjenner jeg ikke så godt, men man kan da alltid bli kjent. Det er aldri for seint for et nytt bekjentskap.

Så hadde jeg en fritime. Da jobba jeg med noen tyskgreier. Det gikk for så vidt greit.

Så kom vi da endelig til det kjipeste punktet av dagen, nemlig mattetimen! Vi jobber med noen gruppeoppgaver om statistikk. Jobber sammen med Daniel, men han var ikke på skolen i dag. Så det ble til at jeg jobbet med noe annen mattegreie. Daniel går også i klassen min. Han ble jeg kjent med tidlig, faktisk første dagen. Vi henger ofte sammen, særlig på torsdager og fredager.

Etter matte kom tysk. Den timen forløp vel ganske greit tror jeg. Vi testa oss sjøl i modale hjelpeverb, og det gikk finfint syns jeg! :D

I gymtimen, som var den siste for i dag, var jeg på treningsstudioet Spenst. Det var veldig deilig og få trent. Jeg liker å bruke energien min, svette og kjenne at jeg blir sliten. Tror faktisk jeg liker gym bedre og bedre for hvert år.

Ellers har det ikke skjedd så veldig mye. Jeg kom hjem sånn i kvart over fire-tida. Var litt ute, gjorde lekser og så Hotel Cæsar, som vanlig. Nå i sta gjorde jeg litt rettslærelekser. Tenkte det var deilig å bli ferdig med det.

I morgen har jeg en sånn sløvedag. Har matte to timer på starten, en 60-minutter med tysk fram til 10.20 så har jeg ikke time før 13.55. SYYYKE timeplanen min.

Da har jeg ikke noe mer spennende å si. Ikke at det jeg har skrevet nå er noe særlig spennende, men jeg gjør så godt jeg kan. Det må dere ikke tvile på!

Nattaklem! :)

Ingen kommentarer: