fredag 17. april 2009

Fredag - Vet ikke helt hva jeg skal si...

Hei!

Nå er det helg. Jeg sier ikke: Nå er det endelig helg, for det mener jeg ikke for en gangs skyld. Jeg har nemlig tenkt å bruke helga på matteøving. Ok, jeg har ikke tenkt å slite meg helt ut. Noe avslapping blir det faktisk tid til. Men uansett, lørdagen kommer til å brukes på matteøving, bortsett fra en liten tur på biblioteket og en liten sykkeltur. Ja. Jeg vet det høres sprøtt ut, men matte blir det både på lørdag, søndag og hele mandagen på skolen. Men på den andre sida blir vi ferdig tidlig, på tirsdag altså. Da er vurderingsukene godt i gang og det blir ikke noe matte før etter det. For meg blir det ikke før 9.mai. Hurra!

I dag hadde vi norsktentamen. Jeg satt og tenkte litt på oppgavene. Jeg var veldig fristet til å skrive novelle, men det gjorde jeg ikke. For første gang i mitt liv skrev jeg et kåseri. Jeg var litt usikker på om det var så smart, men jeg fikk beskjed om at det var bedre å prøve nå i stedet for på tentamen. Jaja. En gang må jo være den første. Vi får vente og se hva dommen blir. Jeg er i alle fall ganske fornøyd med utfallet. Jeg følte at jeg virkelig hadde god flyt på teksten.

Gud! Så mye sjukt som skjer i verden for tida. Nå sitter jeg og ser på nyhetene. Der ramser de opp alle menneskene som er blitt drept i forskjellige bombeangrep i krigen i Afghanistan. Jeg blir virkelig rystet over alt det syke som skjer med de ulike menneskene. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan verden kan oppføre seg sånn. Der har dere noe av det jeg skrev om i dag. Jeg følte at jeg fikk poenget ganske godt fram.

Jeg er virkelig utslitt. Tror egentlig jeg skal skrive så mye mer. Men jeg er faktisk veldig motivert for å øve matte. Det er et under! Jeg er ganske fornøyd med akkurat det. Håper bare at det der holder hele helga og starten av neste uke.

Vel. Vi får snakkes når jeg har noe mer spennende å si. Ha ei super helg!

Ingen kommentarer: