søndag 12. april 2009

Lørdag/søndag - Ostern mit Sonnenschein und Schönheit.

Hei!

Da er atter en ferie snart slutt. Den har gått utrolig fort. Skjønner ikke hvordan tida kan rase av gårde på denne måten!

Forrige helg ble ikke brukt til så altfor mye. Jeg bare slappa av og prøvde å skrive litt tysk, men det gikk ikke noe særlig bra. Jeg fikk bare en enda sløvere følelse. Jeg har ikke kommet stort lengre nå heller. Forresten fikk jeg snakka litt med Munnti en eller annen gang den helga, men husker ikke når. Kan ha vært i starten av ferien og, men jeg føler at dagene bare har rast i ett nå i det siste. Merkelig!

Søskenbarna kom på mandag ettermiddag. Det var en stund siden vi hadde sett hverandre. Det blir sjeldnere og sjeldnere nå for tida, bare noen få ganger i året. Det ble for det meste snakking og middagsspising. Så stakk de andre litt på byen, men jeg ble hjemme. Var visst litt for sliten. Men jeg tok meg likevel en sprint på sykkelen. Litt trening skader ikke, sjøl om det r ferie. Jeg har forresten funnet ut at jeg ikke kommer til å ha gym før den eventuelle halve dagen med gym midt i vurderingsukene. Hvis det ikke blir noe av, får jeg ikke gym før uti mai, etter at jeg har kommet hjem fra Tyskland altså. Og det blir ikke før 8.mai. Da blir det gym 11.mai. Haha. Greit å se framover i tid av og til.

De neste dagene gikk egentlig ganske normalt for seg. Vi var litt ute, spilte kort, spiste is og ellers annet godt, koste oss og bare var sammen. Jeg fik en lang og en kort Lenasamtale, btw. Det var utrolig koselig! Vi har bestemt oss for at det skal gjentas oftere, og det tror jeg vi klarer å holde, faktisk.

I går kom tante og onkel. Det var koselig nok. Søskenbarna mine lengter visst litt hjem. Hehe. Det skjønner jeg veldig godt. De har tross alt vært her helt siden mandagen.¨

I dag sto jeg opp ganske så tidlig. Jeg satt oppe for lenge i går, sjøl om det ikke var planen. Jeg fikk en liten prat med Ida, og det var sannelig på tide! Vi har ikke snakka sammen siden kurs. Så snakka jeg med Marita i godt over tre timer. Jeg måtte selvfølgelig høre musikk, sånn som jeg alltid gjør før jeg skal legge meg. Så kom meg ikke i seng før rundt kvart på fem. Det var aldeles forferdelig etter min mening.

Jeg ble imidlertid veldig forbannet i dag tidlig fordi jeg ble vekket tre ganger. Det er ikke noe du helst vil når du har lagt deg sykt sent og helst vil sove ut trøttheten. Men jeg kom meg da opp etter seks timers søvn. Det er dårlig tatt i betraktning av at det er ferie. Det vil altså si at jeg er ganske trøtt nå. Det r jeg glad for også.
Aber zum Hauptsache:
Etter at jeg hadde spist frokost, gikk jeg en tur sammen med pappa og kameraten hans som bor i gate like ved vår. Det var ganske interessant. De la ut om sprø ting de hadde gjort da de var små og sånne ting. Det kan faktisk være veldig interessant av og til. Noen historier kan faktisk også være så sprø at jeg ikke kan forstå at det har skjedd. Men det kan nå også hende at de smører på litt for mye da. Vi gikk rundt Sand, bort til Paradeplassen og tilbake. Det er ganske langt, men deilig å gå tur.

Da mamma, tante og onkel endelig kom hjem fra Sverige, var det familie/venneselskap borte hos vennene våre rett borti her. Vi var ganske mange, men det var koselig likevel. Jeg stakk imidlertid hjem en liten tur fordi jeg ble sliten, så dro jeg tilbake og ble der i en time igjen før vi til slutt endte opp hjemme alle sammen.

Nå er det stille i huset, endelig! De vokste har lagt seg. Og ”ungene” bråker og dundrer i trappa. Det er slitsomt å høre på med tanke på at rommet mitt er ved siden av trappa.

I morgen vet jeg ikke hva som kommer til å skje. Men jeg vet i alle fal at jeg må skrive mye tysk. Det er skammelig så lite som jeg har gjort.
Nå skal jeg legge meg tidlig, bare for å ta igjen litt fra i går. Dere får nyte siste rest av ferien. Så snakkes vi forhåpentligvis snart.
Påskeklem! :)

Ingen kommentarer: