søndag 28. desember 2008

Unordnung! - Rot!

Hallo!

Am 24.Dezember (Der Weihnachtsabend), habe ich nach Skjåk gefahren. Wir besuchten meiner Familie. Ich habe: Mittagessen, Music hören, mit meinen Kusinenreden und eine Spaziergang gemacht. Ich habe um zehn nach zwei Uhr, geschlafen.

Am Donnerstag habe ich meinen Freunden Helene und Siv besuchen. Ich habe Sie nicht seitdem dem Sommer getroffen. Sie bekommten Weihnachtslid. Wenn ich zurück bei meinen Kusinen gekommt, hatten wir Mittagessen. Um sieben uhr, hatte ich Fehrnseehen sehen. Ich habe um drei uhr geschlafen.

Heute habe ich um drei Uhr nach Hause gekommt! Ich habe nur mich entspannen und mit meiner Freundin, Marita gesprochen.

Heisann, folkens!

Der ble visst språkøret mitt vel ivrig. Da jeg var i Skjåk i går kveld bestemte jeg meg egentlig for at jeg skulle skrive innlegg. Jeg satte i gang. Men da jeg var kommet til andre avsnitt, oppdaga jeg at jeg skreiv på tysk! :p Har dere hørt noe så teit? Hvordan kan man gjøre noe sånt?-:O

Vi dro til Skjåk på onsdag. Da vi kom fram gjorde vi ikke så veldig mye. Vi spiste, snakka, gikk tur, så på tv og sånne ting. Jeg tror jeg fikk lagt meg i tre-tida, eller noe sånt.

På torsdag var jeg på besøk hos Helene og siv. Har ikke sett dem siden i sommer! Det var kjempegodt å se dem igjen! Fikk levert noen julegaver og fikk igjen gaver. Da jeg kom tilbake igjen, spiste vi middag og bare snakka. Det skjedde liksom ikke så mye av betydning. Bare det at man kommer seg dit, er deilig i seg selv!

På torsdag skjedde det ikke noe å skrive om (derfor skrev jeg ikke det på tysk), fordi at det er ikke vits å skrive at vi ikke gjorde noe. Det skjønner man når man kommer hit.

Vi sto opp kvart på ti i dag tidlig. Reiste sånn i halv elleve-tida. Var hjemme i tre--tida.

Det var grovversjonen av det som egentlig skjedde. Det skjedde vel ikke så mye mer av betydning.
Får skrive noe mer interessant senere! Btw: Håper ikke noen ble forbannet på meg fordi jeg skreiv på tysk. Det var bare så koselig for meg! Hehe. forresten så kommer det jo på norsk også, så det er ikke noe å ta på vei for hvis noen gjør det.
Nå skal jeg snakke videre med Marita også, så har ikke tid til å skrive videre. Har ikke lyst heller, haha. :P
Nattaklem!

Ingen kommentarer: