tirsdag 30. desember 2008

Mandag - Jula byr på sosialiteter!

Heisann!

Nå skulle jeg egentlig til å gå og legge meg, men fikk så lyst til å skrive oppdatering. Syns liksom jeg glemmer hva som skjer om jeg ikke får skrevet det fort ned før det blir borte inni det lille hodet mitt, hihi. :P BTW: Så kan jeg egentlig ikke skrive i dag, f-en min har hengt seg opp og den blir dessverre borte. Jeg må gå over å sjekke at f-en innfinner seg.
I dag orker jeg ikke å skrive på tysk. Grunnen er ikke at jeg har mista interessen, men som mange sikkert vet, har tysken en veldig omfattende grammatikk som krever at man tenker, analyserer setninger osv. Jeg orker ikke tanken på at teksten skal være full av feil (mer feil enn det sikkert var sist). Jeg er litt av en perfeksjonist. Det vet alle som kjenner meg.

I går sto jeg vel opp sånn i elleve-tida. Det var et passende tidspunkt å stå opp på etter min oppfatning. Det ble egentlig mest musikkhøring på dagen. Litt tv-glaning også. På kvelden stakk vi bort til noen venner av familien og drakk kaffe. Dem har vi kjent siden vi var små. Ungene deres er noe eldre enn oss, så de har flydd ut av redet for lengst. Jeg blei igjen etter at de andre hadde dratt. Han eldste skulle komme på besøk med samboeren sin. Jeg hadde ikke sett han igjen på over et halvt år, enda vi bor i samme kommune! Herregud! Hvordan er det mulig egentlig? I alle all, var det veldig koselig å se han igjen! Vi blei enige om at vi må treffes otere, men vi får se om det blir noe av. Kjenner jeg meg sjøl riktig, kan det faktisk gå et halvt år til. Han har virkelig forandra seg også må jeg å tilføye. Ikke det at han har vært så håpløs, men han har virkelig blitt voksen siden han fikk samboer. Det ser ut til at hun klarer å holde han i øra. Det er supert!
Da jeg kom hjem, skjedde det ikke all verdens. Jeg slappa av og hørte lydbok, "Menn som hater kvinner" av Stieg Larsson. Den er utrolig bra! Er faktisk snart ferdig.

I dag sto jeg faktisk ikke opp før halv ett. (Fælt så mye jeg bruker det ordet, faktisk i dag). Rakk ikke å spise frokost. Jeg dro med de samme folka jeg var med i går, til flyplassen. De skulle hente den nest eldste ungen sin som bor i England. Ho har bodd der en god stund, går på skole og sånn. Etter det, dro vi hjem til dem. Vi spiste, snakka og oppdaterte hverandre egentlig på hva som skjer her og der. Etter det dro vi hjem til oss der begge familiene (- noen fra deres), samla seg for å drikke kaffe og spise vafler. Det var veldig koselig! Jeg blei egentlig veldig sliten.
I halv åtte-tida, så jeg på "Mot i brøstet". Jeg har sett de episodene, men liker likevel å se dem om igjen fordi de er like morsomme bestandig! :D
Etter "Mot i brøstet" blei det litt trening på meg. Det var godt å få brukt litt energi igjen. Det er så lenge siden med tanke på at vi har vært borte.
Ellers har det ikke skjedd så mye utover kvelden. Mest lydbokhøring og datasitting.

Nå tror jeg at jeg tar kvelden. Orker liksom ikke å sitte her når jeg nesten sovner. Jeg begriper ikke at jeg har orka å skrive så mye som jeg har.
Vi snakkes! Nyt ferien fortsatt, folkens!
Forresten: Hvis noen ord høres rare ut, er det bare f-ene som mangler.

Ingen kommentarer: