fredag 13. mars 2009

Fredag - Beigleite nicht!

Hei!

Jeg har i grunnen utrolig lyst til å skrive på tysk. Det klør virkelig i hele kroppen etter å skrive på tysk. Men jeg skal ta hensyn til de stakkars folka som aldri har vært så heldige/smarte og lært seg tysk. Men dere får bare finne dere i at det kommer ett og annet av og til. Hehe!

Da var det helg! Fantastiske greier!

I dag var jeg ikke på skolen. Som jeg sa tidligere skulle jeg på sykehuset for å fikse protesene. Det var utrolig herlig. Jeg trengte ikke å fikse noe på dem, bare polering. Det er herlig å kjenne at de er glatte igjen. Det blir så mye enklere å blunke og greier.
Jeg skulle være der klokka elleve. Men vi kom tidlig så vi fikk gå inn med en gang, kvart over ti tror jeg den var. Det tok bare litt under en halv time før vi var ferdige. Da kunne vi reise hjem. Men det var dessverre for godt til å være sant. Da vi skulle til å dra, fant mamma ut at ho hadde låst nøkkelen inne i bilen. Det var skikkelig teit etter min mening. Vi måtte sitte inne på kafeen å vente i to timer før vi fikk hjelp. Pappa kom og fikk opp låsen. Det var temmelig kjipt, særlig når vi kunne vært hjemme like etter at vi skulle vært der. Men det gikk bra, zum Glück!

Men hva med de to siste dagene?
På onsdag sov jeg i grunnen veldig lenge. Det var utrolig godt. Med veldig lenge mener jeg kvart på ti. Jeg sto opp, spiste og kom meg til skolen. Den tre kvarter lange mattetimen min gikk i en fei. Så stakk jeg bort på tilrettelagt for å spise lunsj. Etter lunsj hadde vi Tysklandsmøte igjen.
De lærerne som var i Tyskland, hadde laga en film om det de hadde opplevd. Den fikk vi se. Den filmen var utrolig søt! Alle folka hørtes bare så utrolig hyggelige ut. Jeg gleder meg enda mer til jeg skal treffe dem Filmen har visst fått forventingene til å stige noe vanvittig!
Vi fikk også orientering om programmet. Det hørtes veldig spennende ut. Men det er utrolig tung, så de vurderer visst å ta en prat med folka å gi noen av elevene alternativer. Tror ikke alle kommer til å orke alt som står på programmet. Noen bruker en del tid på morgenen. Jeg liker å ha god tid. Vi må være reiseklare kl 08.00. Det betyr at noen må stå opp rundt seks, og det er virkelig utrolig tidlig. Da kommer vi jo ikke til å være særlig opplagt til underholdning og sosialt samvær på kvelden. Men det blir sikkert mye sosialitet i bussen. Vi skal j reise en del. Men jeg gleder meg uansett, og er temmelig sikker på at de klarer å bli enige om hvordan de skal ordne programmet.
Da jeg kom hjem ble det bare mest avslapping. Jeg vet jeg burde gjort lekser og sånn, men har virkelig vært sløv denne uka. Jeg vet at jeg må ha den oppgaven i tysk ferdig til mandagen etter lunsj. Men det skal vel gå. Jeg har brukt en del tid til å lese på hjemmesida til den skolen vi skal besøke i Tyskland. Jeg har lest absolutt alt som står! Hva i all verden skal jeg ta meg til?

Torsdagen var virkelig en utrolig kjedlig dag: Matte, norsk og historie. Det var ei gruppe som hadde framføring om kolonisering og kultur. Jeg holdt på å sovne. Det trakk virkelig ut. Men men, nå er det i alle fall klart for oss til å øve til prøve.

Nå har det i grunnen ikke skjedd så veldig mye etter at jeg kom hjem. Det har mest blitt avslapping, musikk, TV-seing, og enda mer avslapping. Tror i grunnen ikke at det blir noe mer enn det i dag. Det finnes ikke noe bedre enn at vi har tid til avslapping av og til. Det skader heller ikke. Ich bin zufrieden!

Nå tror jeg at jeg skal publisere dette å surfe litt på nettet. Har virkelig ikke gjort det på ei stund. Så vi får snakkes!
Ha ei riktig god helg, folkens!

Ps! Et viktig mål for helga er å snakke enda lenger med Marita. Vi rekker visst aldri det der.

Ingen kommentarer: