fredag 6. mars 2009

Fredag! - Ist es wahr?

Hei!

Nå er det endelig helg! Det er skikkelig herlig. Jeg kan ikke tro det. Es ist wahr!

Jeg vet ikke hva helga skal brukes til, men er stygt redd jeg må pugge på en del ting. Men del skal vel la seg gjøre. Er faktisk i et slags motivert humør akkurat nå, om jeg skal få si det sjøl.

Jeg har i grunnen ikke vært så utrolig sliten denne uka. På onsdager pleier jeg å føle at jeg sitter fast og ikke kommer noen vei. Men denne onsdagen var super. Hadde matte først, også gikk jeg over til tilrettelagt. Der snakka de om kjøkkenredskaper. Altså, de skulle lære hva de ulike kjøkkenredskapene het på tysk. Jeg må virkelig si at jeg fikk repetert en del sjøl. Det er sannelig lenge siden jeg lærte om de greiene. Var vel i åttende eller noe sånt. Men vi hadde det moro. Jeg lo en del også, fordi de voksne var så utrolig morsomme. De er ikke så godt inni det med tysken enda. Det er bare to av dem som kan litt. Den ene har reist ned til Tyskland allerede. Han skal snakke med folka der og de skal svare på en del spørsmål vi i Norge stilte og de som har reist tok med seg. Hm. Det ble en rar setning, men dere skjønte det sikkert. Sowieso! Jeg får ikke sagt det ofte nok: Jeg gleder meg noe vanvittig!

Torsdagen forløp vel i grunne uten altfor mye nevneverdig. Den var som de aller fleste, bortsett fra at jeg faktisk har klart å holde fokus i historietimen. Pleier som regel å bli sløv da, men det har faktisk gått bra de siste to gangene. Jeg er innmari stolt av meg sjøl! Haha.

I dag gikk dagen i grunn fort. I rettslære ble alle gruppene ferdig med å framføre sitt. Etter det skulle vi liksom jobbe. Men jeg, Ida og Maje ble bare sittende å snakke tull. Vi snakka om utdanning, sminke og sånn. Det er ikke bare tull, men det blir tull i en forstand. Når vi skal tenke rettslære og sånn, så blir jo alt det andre litt tull. Noen som skjønte det der?
Ida skal bli armygirl. Det er fordi at da slipper ho å sminke seg og sånne ting. Og særlig det å velge klær. Der får de utdelt klær. HO er sååå søt så! Jeg gleder meg til du blir Armygirl, Ida. :D Vi andre har ikke bestemt oss ordentlig enda, men det er ikke noe å stresse med enda.
Norsken ble sløv i dag akkurat som i går. Men vi fikk unna de greiene vi skulle i gruppa. Vi har fordelt det som skal framføres og jeg er inneforstått med min del. Har god kontroll på den. Det er nyhetsanalyse og sånne ting.
Tysken var også helt ok. Vi hadde gruppearbeid. Det var sånn glosetest fra teksten vi hadde hatt. Den var ikke informert, men klarte alle sammen da. Hehe. Det var morsomt. Håper det kommer til å skje oftere.

Da jeg kom hjem, slappa jeg i grunnen av. Det var utrolig deilig!
Btw: Mobilen min kom i dag! Gjett hvem som er lykkelig da?! Talksen er i orden og greier. Det ble til slutt til at jeg ikke kjøpte ny sånn som jeg vurderte. Er så glad i min. Det skjønner sikkert du Ida. Hehe. Vi har den samme og vi har bestemt at den skal vare evig!

Nå skal jeg egentlig bare slappe av og høre litt lydbok. Har fått enda flere bøker på tysk, så er rimelig fornøyd. Har også begynt på en punktbok, "Jeg vil leve" av Oscar Magnusson. Den er utrolig bra! Anbefalles på det sterkeste. Så jeg har det i grunnen rimelig bra, kunne ikke hatt det bedre enn nå! Har det som plommen i egget.
Vi snakkes! Ha ei super helg, hvis vi ikke snakkes på ei stund. *helgeklem*

Ingen kommentarer: