tirsdag 10. mars 2009

Tirsdag - Her går det unna!

Hei!

Jeg har virkelig ikke vært i slikt skrivehumør på lange tider. Men føler faktisk at det r så deilig å få gjort noe. Men skjønner likevel ikke hvorfor jeg ikke er i humør til å skrive de to stilene jeg skal skrive, tyskstilen som skal være ferdig til mandag, og norskstilen til neste fredag. Det er tysken som haster mest… Men. Dere kjenner meg.

I morges var det egentlig litt tung å stå opp. Ble litt sliten etter i går, kom litt sent i gang.
Dobbelttimen i matte ble egentlig ikke så effektiv som jeg hadde tenkt. Det hjelper visst ikke at jeg faktisk burde gjøre noe smart for å klare eksamen noenlunde bra.
Tysken jeg pleier å ha ble det ikke noe av, siden Solbjørg (tysklæreren vår) har reist til Tyskland. Det var greit nok. Har ikke noe jeg trenger hjelp til akkurat nå. Det ble litt turgåring og avslapping i nesten to timer.
I starten av friminuttet øvde jeg norskframføring sammen med gruppa. Det var egentlig ikke til noen særlig nytte. Det var mest bare babling og tull, men vi klarte å finne den rekkefølgen vi skulle snakke i. Tror vi er rimelig godt forberedt i grunn.
Etter det, stakk jeg bort på tilrettelagt. Det var utrolig koselig skal jeg nå få sagt! Det pleier jo alltid å være koselig. Jeg er så glad i de menneskene. Og dere venter vel på det: Vi snakka om Tysklands-turen igjen. De er godt i gang med å forberede seg. Har visst forstått at de er litt uenige med lærerne i Tyskland. De har laget et tett program som de er i Norge mener kanskje kan være litt for drøyt for noen av de som skal være med. Men håper i grunnen at de skal bli enige, slik at det blir tilpasset for dem som orker litt mer enn andre og de som ikke orker fullt så mye. Det skal nok ordne seg. Zusammenarbeit ist wichtig!
Rettslære ble det ikke noe av Læreren var syk, så vi skulle bare øve til prøve. Men gjorde ikke det, for jeg skal ikke ha prøva. Er borte på fredagen. Et lite smart menneske, som da er meg, skulle liksom prøve å gjøre noe tysk, men det ble det ikke noe av. Tror jeg skrev sånn cirka to setninger. Jeg og Elena snakka bort tre kvarter av den timen. Ti av minuttene satt jeg og tenkte, og de siste fem minuttene brukte jeg på å analyse setningene jeg har skrevet for å sjekke om alle greiene var grammatisk riktige.

Da jeg kom hjem, ble det i grunn mest avslapping og musikk. Så var det å dra til Peppes i halv fem-tida. Og vet dere hva? Der hadde de punktmeny! Dere vet virkelig ikke hvor lykkelig jeg blir når sånne koselige steder har sånne søte ting! Jeg elsker punktmenyer. Det at jeg kan lese saker og ting sjøl, gjør meg lykkelig og glad. Uten at jeg må spørre noen om hjelp, kan jeg finne ut hva slags pizza de har og greier!:D
Der møtte jeg Tonje, som eventuelt skal bli støttekontakten min. Ho virka veldig positiv og klar til å prøve. Jeg tror i grunn det er bestemt. Men det er snakk om at det skal være en til som skal dele på det. Det hadde vært en fordel, for da blir man kjent med flere mennesker og flere miljøer. Jeg gleder meg sinnssykt. Tonje var i alle fall ei veldig koselig jente. Jeg gleder meg utrolig til å bli kjent med henne, bedre kjent enn vi er nå.
Vi gjorde forresten en deal. Ho lovte at hvis jeg spilte litt piano for henne, skulle ho spille gitar or meg. HJELP! Haha. Er ikke sikker på om jeg husker hvordan man spiller piano. Hehe. Jeg skal vel klare å få det fram, bare jeg husker hvordan det gjøres. Men når man først har lært en ting, kommer det tilbake etter hvert tror nå jeg da. Unglaublich!

Nå har jeg egentlig bare laget mat til i morgen, sett Cæsar og slappa av. Tror ikke det blir noe særlig med leksegjøring. Trenger forresten ikke å legge meg så tidlig i dag heller. Trenger ikke stå opp før halv ti.
Men tror likevel jeg skal ta en titt på tysken min. Er bare nødt til å finne noe smart å skrive. Det er ikke så lenge igjen til den skal leveres, sjøl om det er seks dager igjen.
Vi snakkes. Ha en übergod kveld, alle sammen!

Ingen kommentarer: