mandag 23. mars 2009

Mandag - Was passierten Heute?

Hei!

Da var det mandag igjen. Som alle vet, kan jeg virkelig ikke fordra mandager. Jeg klarer liksom aldri å holde meg våken etter at jeg har kommet hjem. Det er nok fordi at jeg pleier å bli så sliten i gymmen i dag, men jeg hadde faktisk ikke gym i dag. Det kommer jeg tilbake til senere.

Jeg tenker bestandig at jeg skal skrive blogg på søndager, men det har ikke gått den siste tida. Det er sikkert fordi jeg alltid bruker søndager på sånne ting som skal være klart til mandagen. Da har jeg liksom en unnskyldning for ikke å skrive. :P

Vel. Helga ble egentlig ikke brukt på så absolutt mye. Jeg slappa for det meste av. Var bare noe inni granskauen sliten etter denne uka. Og jeg lengter bare mer og mer etter påskeferie! Nå må vi da virkelig få den innen rekkevidde snart. Men jeg vet også utmerket godt at så snart den er her, tar den fort slutt igjen. Men det trenger vi ikke kommentere så veldig ofte, bare sånn at det er sagt.
På lørdag slappa jeg av, leste og hadde det bare topp. Nå leser jeg ”Im Sommer der Mörder”. Den boka er faktisk skikkelig bra. Anbefales på det aller sterkeste! Men har faktisk vært så sliten at jeg ikke har orka å lese noe særlig bøker av noe annet slag enn skolebøker. Nå er jeg faktisk så uthvilt at jeg ser for meg overlevelsesmuligheter for denne og neste uke også. Vi får se.
Påkvelden snakka jeg med Lena. Det var absolutt koselig! Vi har snakka om å lage en snakke-tradisjon. Men kjenner jeg meg sjøl rett, kommer ikke det til å bli noe av. Den jeg har med Marita blir gradvis dårligere og dårligere oppretholdt. Hm. Det må absolutt gjøres noe med!

På søndagen øvde jeg nesten bare til rettslæreprøve. Det var en del å lese, og jeg skrev litt notater også. Det kommer alltid til nytte hvis man vil sjekke ting man ikke husker. Da slipper man å bla gjennom de svære bøkene for å finne ut noe.
Jeg snakka også med Munnti. Det var også en absolutt koselig prat! det er hyggelig å ha noe annet å gjøre på en teit søndag enn bare å pugge til prøve og å tenke på at det snart er mandag. Vi holder på å opparbeide en snakketradisjon, som også kan bli noe rot. Men vi er mer fleksible da, for å si det sånn.


I dag starta dagen med rettslære. Jeg var ganske så våken og klar for dagen. Jeg måtte sitte inne på rommet mens de andre fikk tilbake og kommenterte prøvene sine i arbeidsrett. Det var nettopp den prøva jeg skulle ta i fritimen. Men det gikk greit. Jeg leste bare og var veldig opptatt med øving sjøl. Jeg er faktisk ikke for å lytte til hva de andre snakker om, men det er ikke lett å unngå når klasserommet er så sjukt lytt og dørene så gjennomtrengelige på skolen.

Så hadde jeg prøva i fritimen. Svarte på ale spørsmålene så er vel ikke så veldig misfornøyd. Jeg skal i alle fall ikke klage. Tror ikke at det kommer til å gå så dårlig, for å si det sånn.

I mattetimen var det bare den vanlige greia. Jeg har faktisk endelig forstått hvordan jeg skal gi instrukser til en sekretær om å tegne graf! Hurra! Den satt langt inne, altså… Men nå er det faktisk i boks.

Tysken var helt ok. Vi driver med helsetninger og leddsetninger, noe som ikke byr på altfor store problemer for meg, etter som jeg har taket på det. Men det er ikke bare bare or alle. Ordstillinger er noe av det mest stressende i et språk.

Også kom da gymmen, som ikke ble gym. Jeg og Ina bestemte at vi skulle være ute, fordi det var så fint vær. Så ble det faktisk mobilitet i stedet. Ho la opp noen ruter som jeg er utrolig fornøyd med, ettersom jeg ikke har hatt så veldig mye av det mobilitetsopplegget jeg faktisk har krav på. Men det der har vi snakka om også. Vi må bare ta tak i dette. Det er ikke mulig å gå rundt her uten å få noe trening i hvordan man faktisk skal gjøre det.

Jeg var egentlig ikke spesielt trøtt da jeg kom hjem. Men klarte faktisk å sovne likevel. Jeg veit ikke hvorfor, og ikke har jeg tenkt å spekulere på det heller. Sånn blir det bare av og til.
Jeg har sett både Cæsar og Carl III. Det var utrolig morsomt. Jeg er fortsatt av den oppfatning at Mot i brøstet er mye bedre enn de to etterkommerne. Hvis noen er uenige, er jeg absolutt klar for diskusjon.

Nå tror jeg at jeg skal slutte. Har skrevet skikkelig mye i hele dag. Tror jeg har fått litt krampe i den høyre hånda. Det gjør i alle fall ganske så vondt.
Vi snakkes!

Ingen kommentarer: