torsdag 26. mars 2009

Torsdag - Uka er snart over!

Hei!

Da var det endelig torsdag. Kan virkelig ikke få sagt hvor glad jeg r for akkurat det. Nå skal det bli utrolig godt med helg. Og det vil også si at det bare er fem dager igjen på skolen før påskeferien smiler mot oss. Hurra!

La oss nå se.
På tirsdag skjedde det vel ikke så altfor mye. Jeg hatte matte de to første, og tysk etter det igjen. Det var noen helt ok timer. Bortsett ra det faktum at vi prøvde å finne noen bøker jeg kunne lese i tysken, men det var nesten ikke mulig. Det stå så mye sinnssykt kjedlig i lydbokkatalogen. Men vi klarte omsider å finne to lydbøker, og det brukte vi faktisk en time på. Ja, dere hørt riktig, en time!
Så stakk jeg bort på tilrettelagt og var der en stund. Det var som det alltid pleier å være, en utrolig koselig time.
Resten av dagen ble i grunnen ikke brukt på så altfor mye annet en avslapping, TV-seing og leksegjøring. Jaja, typisk tegn på trivialitet.

I går var jeg egentlig ganske så trøtt. La mer kanskje litt for sent. Så skulle jeg da også begynne litt tidligere. Jeg og gymlæreren dro på spenst for å få laga et treningsprogram. Det var utrolig gøy. Jeg har fornøyd med programmet mitt. Han som laga det til meg, har til og med laga en rute sånn at jeg kan lære å finne veien aleine. Tenk at han faktisk tenkte på det, enda han ikke har møtt noen som er blind før. Det imponerer meg i grunn veldig mye.
Mattetimen gikk som den alltid pleier. Jeg begynner faktisk å få ganske så godt tak på disse oppgavegreiene vi holder på med. Jaja. Det kommer vel til nytte en dag.
Tysk på tilrettelagt var kjempekoselig! Nå holder de på å lære hvordan man skal forklare ulike ting, som f.eks ”Jeg heter”, jeg er … gammel” ”Jeg har det bra, eller ikke så bra” og liknende ting. Jeg syns de begynner å bli veldig flinke nå. Vi er nok klare til å dra til Tyskland å snakke litt i mai.
Klassetysken var så absolutt grei. Vi gjennomgikk de oppgavene vi hadde om leddsetninger, som for øvrig ikke bød på altfor mye problemer for meg. Også hadde vi to og to arbeid. Det var utrolig fint syns jeg, fordi vi jobber så veldig mye aleine i så mange andre fag. Da er det godt å kunne jobbe litt i grupper i noen fag.

Da jeg kom hjem, ble det for det meste bare avslapping. Så tok jeg fatt på en del av leksene. Det var utrolig godt, for jeg gjorde alle leksene både til i dag og til i morgen. Så da har denne kvelden også bydd på frihet og herlighet.

Rundt sju henta Jon meg. Vi dro til kulturhuset for å se ”Menn som hater kvinner”. Jeg hadde virkelig gleda meg utrolig til å se den filmen. Vi snakka en del før filmen, noe som var utrolig koselig. Jeg r mer og mer overbevist om at dette kommer til å gå bra. Støtekontakt er noen smarte greier, må jeg få si.
Filmen var utrolig bra. Jeg syns det er en av de beste jeg har sett. Men jeg skal innrømme at jeg ikke likte de forandringene som avvek litt fra boka. Det var unødvendig, syns jeg. Men men, sånn er det nå.

I dag har ikke dagen bydd på så mye mer enn skole, avslapping, litt seing på matteleksa til neste uke, og faktisk også litt soving. Jeg ville bli ferdig med matta til mandag, men det ble det ikke noe av. Er så skrekkelig trøtt for tida. Skjønner ikke hvorfor…

Nå tror jeg at jeg skal publisere før jeg blir sliten av å skrive sånne kjedlige ting. Skjønner ikke at noen gidder å lese det heller.
Dere får ha en fin siste skoledag før helga, folkens!

Ingen kommentarer: