fredag 27. mars 2009

Fredag - Fredagsprinsipp.

Heihei.

Da var det endelig helg. Dette her kom virkelig ikke for tidlig. Jeg syns ærlig talt at vi fortjener helg nå. Vi har ganske så mye å gjøre, og for en gangs skyld har jeg ikke noe lekse hengende over meg denne helga. Absolutt alt er ferdiggjort!

Dagen i dag har ikke bestått så veldig mye. Var ganske så trøtt i dag tidlig.
Første time var rettslære. Vi skulle finne en straffesak i avisa, og deretter finne ut etter hvilken paragraf vedkommende er blitt dømt. Det bød så absolutt på mindre problemer for meg enn for de andre, fordi jeg har lovsamlingen min på data. Jeg fant en sak om overgrep mot barn. Da søkte jeg bare på ”seksuell” og fikk flere resultater. Det var ganske så enkelt å finne den riktige paragrafen. De andre måtte derimot blad i den dumme lovsamlinga. Det er jeg glad jeg slipper.
Halve norsktimen ble brukt på en undervisningstime i trafikk. Han som underviste var veldig flink og stilte de riktige spørsmålene. Jeg er virkelig glad vi fikk den timen. Vi lærte en god del ting vi kanskje ikke ville lært ellers.
Den siste halvdelen av timen, hadde vi norsk. Vi leste en ganske så kjedlig novelle fra nyromantikken; som jeg mener så absolutt at vi kunne klart oss uten.
I fritimen var jeg inne i en tredjeklasse som dialektprøve. Det var utrolig morsomt. Jeg skulle fortelle eventyret om De tre bukkene bruse på Skjåkdialekt, de skulle jette hvor jeg kom fra og spørre meg om hvordan jeg uttaler ting på min dialekt i motsetning til dem. Det var ingen som klarte å jette hvor jeg kommer fra. Det syns jeg faktisk var litt morsomt, men det var en som var ganske så nær da, så jeg er rimelig fornøyd. Det sprøeste forslaget var Finnmark. Hehe. Tenk at noen trodde jeg var fra der. Jaja, sånn går det når man har en merkelig dialekt.

Da jeg kom hjem, var jeg ganske så trøtt. Etter middag sov jeg en stund. Det var utrolig godt.
Hanne ringte midt inni en drøm, så jeg måtte pent våkne og snakke litt med henne. Men det var så absolutt koselig. Jeg har ikke snakka med henne på ganske så lenge or å si det slik.

Jeg har egentlig ikke bestemt meg for hva helga skal brukes til. Tror jeg tar det sånn som det kommer. Jeg er som sagt utrolig fornøyd med at jeg ikke skal gjøre noen lekser i helga. En skikkelig frihelg har jeg virkelig ikke hatt på flere måneder. Vel, jeg vet at jeg strengt tatt burde lest til historieprøve men det er ikke før langt uti april. Det går nok ikke under for det om.

Nå tror jeg i grunn ikke at jeg har så veldig mye mer å si. Har vel sagt nok for denne gangen også, sjøl om ingenting av dette er av interesse. At ikke folk blir sprø av meg. Dere får si fra da, hvis det blir for ille. Jeg blir absolutt ikke forbanna hvis noen gjør det. J
Ha en super helg, kjære menneskehet!

Ingen kommentarer: